سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حماسه ۹ دی

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، با بیان این که اگر هشدارهای دیده‌بان نافذ و رهبر انقلاب جدی گرفته نشود کشور دچار تزلزل و تخریب می‌شود، گفت: حماسه نهم دی نمونه‌ای خوب برای شناخت راه دشمن بود که با هوشیاری ملت جلوه‌ای از وحدت و یکپارچگی ملی در حمایت از ولایت به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام تقی‌پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران گفت: حماسه نهم دی سال ۱۳۸۸ فاکتورهای سیاسی، اجتماعی و اخلاقی زیادی برای مردم کشور به ارمغان آورد  که از آن جمله می‌توان به بصیرت افزایی، نمایش قدرت امت، نماد مقابله با لجاجت‌های انسان‌های و جلوه شکار لحظه‌ها توسط امت حزب‌الله بود.

وی افزود:  این روز بزرگ در مقیاس سیاسی اهل تحلیل بودن مردم ایران را به رخ جهانیان کشید و در صحنه داخلی غربالی برای کسانی بود که به جای حمایت جبهه خودی، علیه خودی آتش کشیدند و شلیک کردند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: حماسه ۹ دی نمونه‌ای خوب برای شناخت راه دشمن بود که با هوشیاری ملت ایران جلوه‌ای از وحدت و یکپارچگی ملی در حمایت از ولایت به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: در جریانات بعد از انتخابات ۸۸ چون مردم امنیت خود را در خطر دیدند و مشاهده کردند اعتراضات از جلوه قانونی خود خارج شده، هشدارهای ولی فقیه و نیروهای دلسوز انقلاب بر زمین مانده است و دشمنان داخلی سبب به آتش کشیدن مسجد، حسینیه و اهانت به دستجات عزای ابا عبدالله شده اند مقابل این حرکات شوم ایستاند و با اطاعت از ولایت خود در کف خیابان‌ها امدند تا از حریم دین دفاع کنند.

وی با اشاره به عوامل فتنه گفت: دستور قرآن است که عوامل فتنه یادآوری شود خداوند در سوره بقره از فتنه با ۲ واژه اکبر و اشد یاد می‌کند که نشان می‌دهد این مسئله تا چه میزان مهم است پس آنقدر باید کار مقابله جبهه کفر و منافقین را ادامه دهیم تا فتنه و فساد از روی زمین برداشته شود و دین خدا حاکم باشد، اگر به این کار ادامه ندهیم و ریشه فتنه را نشناسیم و در نیاوریم جزو ظالمین خواهیم بود.

حجت‌الاسلام ‌تقی‌پور ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید"اگر فتنه‌گران از فتنه دست کشیدند با آنها با عدالت رفتار کنید اگر دست نکشیدند همچنان با آن‌ها به جنگ، جهاد و مقابله بپردازید”، استقامت و ادامه دادن مقابله با جبهه ضد دین می‌تواند انسان را به مقام کرامت برساند.

وی افزود: حتما باید این فتنه را یاد آوری کنیم و عوامل زمینه ساز و راه های مقابله با آن را بازگویی کنیم  تا آیندگان بدانند چه بر مردم ایران گذشته است.

این استاد حوزه با اشاره اتحاد ملی در حماسه ۹ دی اظهار کرد: درس بزرگی که ملت و مسئولان گرفتند آن بود که اگر صفوفشان فشرده نباشد جای رخنه است و دشمن از همان جا نفوذ می‌کند، در ایام فتنه دیدید که چه بر سر مردم آمد باید جلوی این را گرفت که ملت و مسئولین توطعه را توهم قلمداد کنند و به‌عنوان یک واقعیت قبول نشود و اگر هشدارهای دیده‌بان نافذ و رهبر انقلاب جدی گرفته نشود کشور دچار تزلزل و تخریب می‌شود.

وی یاد آور شد: عوامل خارجی با شهید سازی، پشتیبانی از طریق فضای مجازی و مخابره خبرهای مخلوط به دروغ، استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای رسانه‌ای به فتنه‌گران کمک کردند البته عوامل داخلی چند گروه بودند عده‌ای واقعا ساده لوح که گول خوردند و فکر نمی‌کردند نخست‌وزیر زمان جنگ ایران و عراق این کارها را انجام دهد و حتی به توصیه‌های رهبری که به ایشان فرمودند” اگر تو آغاز بکنی پایان دهنده‌اش نیستی" گوش نکنند و نیروهای خارجی با این ظرفیت چالشی بزرگ ایجاد کردند .

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: بیانیه‌های سران فتنه در آن دوران نشان از یک ساده‌لوحی داشت که سعی می‌کردند مردم را در کف خیابان نگه دارند و چه عواقب ناخوش‌آیندی این اشتباه تاریخی از سوی آن‌ها برای مردم ما به بار آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است و عاقلانه نیست انسان ستون را تخریب کند. امروز اگر می‌بینیم کشورهای اطراف ما در قتل، غارت، خون و جنگ به سر می‌برند، به دلیل نداشتن یک رهبر مدبر و شجاع دلیل همه این مشکلات است.

وی گفت: امیدوارم همه بتوانیم به خطبه ۱۲۷ امیرالمومنین(ع) به‌عنوان یک چراغ راه توجه کنیم که ایشان می‌فرماید: «همیشه با جمعیت مومنین و جامعه اسلامی باشید»، پس به واقع دست قدرت خدا همراه با جماعت است و هر کس تنها و دور از جامعه اسلامی افتاد  شکار دست شیطان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha