جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 403983
۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
دارالافتاء مصر

حوزه/ در سال ۲۰۱۶ مرکز تحقیقات اسلامی الازهر به ۳۲۵ هزار و دارالافتاء مصر به ۷۲۰ هزار پرسش فقهی پاسخ دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز تحقیقات اسلامی الازهر و دارالافتاء مصر در گزارش های جداگانه آمار فتواهای صادر شده خود در سال 2016 را ارائه کردند.

مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

در این زمینه محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر گفت: در سال 2016 حدود 325048 پرسش فقهی به این مرکز ارسال شده که کارشناسان کمیته های فتوای وابسته به الازهر وکارشناسان کمیته های فرعی فقهی در نقاط مختلف استان های مصر به این پرسش ها پاسخ داده اند.

وی افزود: رسیدن فتواهای مرکز تحقیقات در سال 2016 به این تعداد زیاد به خاطر افتتاح مراکز جدید وابسته به این مرکز در نقاط مختلف مصر است تا بتوانند پاسخگوی نیازهای دینی و فقهی مردم باشند و از سوی دیگر افتتاح این مراکز گامی است از سوی الازهر برای سامان دادن به بحران فتوا در مصر و مبارزه با فتواهای افراطی و بی اساس که از سوی جریان های افراطی صادر می شود.

عفیفی گفت: سؤال های فقهی ارسال شده به مراکز الازهر در موضوعات مختلفی مانند عبادات، معاملات، مسائل شخصی می باشد که به تمامی آنها پاسخ های لازم داده شده است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر گفت: این مرکز در یک سال و نیم گذشته حدود 20000 سؤال نیز از خارج از مصر دریافت کرده که این سؤال ها از طریق پایگاه اینترنتی مرکز به دست ما رسیده اند و به سرعت به آنها پاسخ داده شده است.

دارالافتاء مصر

اما دارالافتاء مصر که مرکز رسمی پاسخگویی به پرسش های شرعی است در گزارش سال 2016 خود اعلام کرد سال گذشته برای دارالافتاء و شوقی علام مفتی مصر سالی پرکار بود به گونه ای که 720 هزار فتوا از جانب این مرکز صادر شد.

در گزارش دارالافتاء آمده در سال گذشته همچنین توانستیم کنفرانس جهانی مراکز افتاء جهانی را با حضور 80 کشور برگزار کنیم و در محافل بین المللی و فضای مجازی حضوری جدی تر داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha