شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا اسکندری / حوزه خواهران

حوزه/راه‌کار اصلی جلوگیری از ایجاد فتنه، تبیین جایگاه ولایت فقیه و بصیرت افزایی در جامعه است. ولی‌فقیه نقش اساسی در سعادت جامعه اسلامی و حتی بشری دارد؛ مشکل جوامع جهانی فساد مدیریتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضا اسکندری، در بیان عوامل زمینه ساز فتنه ۸۸ و ریشه انحرافات این جریان اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین عامل این انحرافات عدم توجه به جایگاه ولایت فقیه و نقش مهم آن در جهت‌دهی جامعه است. ولی‌فقیه جایگاه اساسی در هدایت جامعه داشته و غفلت به این موضوع می‌تواند موجب انحراف و حتی نفاق گردد.

وی افزود: عامل دیگر این اتفاقات عدم تمکین به قانون و بی توجهی به آن بود. هرگاه در اختلافات، به قانون تمکین نشود موجب ایجاد بحران شده و خطرات اساسی برای جامعه در پی دارد. در جریان حوادث ۸۸ نیز دشمن از عدم رعایت قانون سران فتنه استفاده کرد و با دسیسه‌ها و تبلیغات به اختلافات دامن زد و موجب آشوب شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش مهم عاشورا در خاموش کردن فتنه بیان داشت: عاشورا محورِ اساسیِ مهم‌ترین اتفاقات انقلاب اسلامی بوده و در جلوگیری از فساد جامعه نقش بسیار زیادی داشته است. حرکت امام(ره) در عاشورای سال ۴۲ و روحیه عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس از مصادیق بارز نقش عاشورا و تاثیرگذاری بالای آن در جامعه اسلامی ایران است. در سال ۸۸ نیز پس از حرمت شکنی‌هایی که صورت گرفت، مردم به صورت خودجوش دست به حرکتی عاشورایی زده و با رقم زدن حماسه ۹ دی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود مایوس کردند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسکندری دربیان چگونگی پیشگیری از فتنه‌های پیش‌رو تصریح کرد: راه‌کار اصلی جلوگیری از ایجاد فتنه، تبیین جایگاه ولایت فقیه و بصیرت افزایی در جامعه است. ولی‌فقیه نقش اساسی در سعادت جامعه اسلامی و حتی بشری دارد؛ مشکل جوامع جهانی فساد مدیریتی است و ولایت فقیه به معنی حکومت عالمی برجسته و زمان‌شناس، با تقوا و مصلح، با بهترین برنامه سعادت‌بخش که برنامه‌ قرآن و مکتب اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) می‌باشد.

وی قانون مداری و کنترل نفس و توجه نکردن به هوای نفس را از عوامل مهم دیگر در پیش گیری از فتنه در جامعه برشمرد و اظهار داشت: قوانین اسلامی گره‌گشای همه مشکلات و اختلافات می‌باشد. اگر در تنش‌ها از قانون تمکین نشود جامعه به انحطاط کشیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسکندری با بیان این که دشمنان بارها قصد ضربه زدن به اسلام را داشتند و در ۴۰۰ سال گذشته بارها ولی شکست خوردند اظهار داشت: ۹ دی جواب محکم مردم به دسیسه‌های دشمنان بود ولی دشمنان به دلیل نگاه مادی و فهم کوتاه خود، حماسه ۹ دی را با شاخصه های مادی بررسی کرده و آن‌را حاصل وعده‌ها و تشویقات مادی نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند.

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران به نقش مهم حوزه های علمیه خواهران در بصیرت افزایی و تببین جایگاه ولی‌فقیه در جامعه اشاره کرد تصریح نمود: حوزه های علمیه خواهران، ظرفیت بی‌نظیری در تبیین معارف اسلامی دارند و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند موجب گسترش معارف ناب اسلامی و بینش سیاسی در میان بانوان باشند چراکه مادران مربی و تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha