جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف

حوزه/گروهی از شیعیان مقیم اروپا با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف دیدار کردند. معظم له در این دیدار بر حفظ هویت اسلامی و نیز امانتداری شیعیان مقیم اروپا به عنوان سفیران مکتب اهل بیت(ع) تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، گروهی از شیعیان ترک زبان ساکن در کشورهای اروپایی با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار از مسلمانان شیعه که در کشورهای اروپایی ساکن هستند، خواستند تا بر اصول دینی و اخلاقی که برگرفته از سیره رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است پایبند باشند.

به عنوان سفیران شیعه، خوش رفتاری و امانتداری را به نمایش بگذارید

ایشان هم چنین خطاب به حاضران گفتند: شما به عنوان سفیران شیعه باید با آراستگی به راستی، امانتداری و خوش رفتاری و بیان آرام و اعتدالگرایانه، چهره درخشانی از تشیع در کشورهای دیگر نشان دهید و در این زمینه به مسئولیت خود عمل کنید.

این مرجع شیعه در بخشی از سخنان خود بر تثبیت دینداری از طریق پایبندی به واجبات شرعی، حضور در مجالس اهل بیت(ع)، زیارت عتبات مقدسه و مشارکت در برپایی شعائر دینی تاکید کردند و گفتند: برای آشنایی با فرهنگ اصیل اسلام باید زبان عربی را یاد گرفت؛ چرا که این زبان، زبان قرآن کریم، احادیث شریف نبوی و ادعیه و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

در پایان این دیدار آیت الله حکیم دعا کردند تا زیارت این گروه از عتبات مقدسه موجب تثبیت هویت و حفظ اعتقادات راستین شود و آن ها را از انحراف در مسیر دین و شریعت حفظ نماید.


آیت الله العظمی حکیم خطاب به شیعیان مقیم اروپا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha