جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب با تاکید بر نقش تاثیرگذار شبکه های مجازی، گفت: فضای مجازی دارای اثرات مثبتی از جمله تبلیغ و پاسخ به شبهات دارد که باید به خوبی از آن استفاده نماییم.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب در گفت وگو با خبرنگار «حوزه»، با تاکید بر ورود دشمنان به جامعه از طریق جنگ نرم و ایجاد کانال های ضدارزشی، گفت: باید نفش طلاب و روحانیون در این فضا بسیار پر رنگ باشد، زیرا تبلیغ یکی از ماموریت های مهم روحانیت است.

وی در ادامه تاکید کرد: در این رابطه فرقی نمی‌کند که از طریق منبر باشد یا فضای مجازی زیرا این موضوع؛ مساله روز است که دامنگیر همه شده، لذا روحانیت هم باید مانند بقیه مردم آشنا به این فضا باشند و مشکلات آنرا اولا بشناسند و سپس به دنبال رفع مشکل و شبهه بروند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب در ادامه به راهکاری های این مبارزه فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و افزود: ممکن است بچه مسلمانی با یک نگاه به عکسی یا هر صحنه ای، دین خود را از دست بدهد، اما روحانیت باید مضرات و فواید فضاهای مجازی را بیان کند. البته قابل ذکر است که این فضا می تواند اثرات مثبتی از جمله تبلیغ صحیح هم داشته باشد و می توانیم با همین فضا جوانان را از شبهات دینی نجات دهیم.

این محقق حوزه به راهکاری های تقابل با شبکه ها و کانال های مجازی هم گریزی زد و خاطرنشان کرد: علم در حال پیشرفت است، اما مدیریت صحیح آن مهم می باشد، به نظر بنده  اولین راهکار برای این تقابل فرهنگی و جنگ نرم دشمنان؛ توجه خانواده هاست که فرزندان خود را صحیح تربیت صحیح کنند و دومین اینکه راهکار استفاده صیحیح و اسلامی از کانالها و شبکه های مجازی را برای فرزندان خود تفسیر کنند و در آخر سومین راهکار را می توان آشنایی نسل جوان و شناختن شبکه های مجازی و تفکیک آنها از همدیگر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha