پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با تجلیل از خدمات شایسته مرحوم آیت اله شرعی، گفت: ایشان عالمی اهل عمل بود و از روحانیون پرتلاش، نقش آفرین و تاثیرگذار در مسائل فرهنگی نهضت و انقلاب محسوب می شد.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله شرعی به حوزویان،اظهار داشت: مرحوم آیت الله شرعی عالمی مجاهد، پرتلاش، انقلابی و مخلص بود.

وی تصریح کرد: همواره تلاش و اخلاص آیت الله شرعی در ارتباط با فعالیت های فرهنگی و سیاسی قابل مشاهده بود.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه آیت الله شرعی تا پیش از دوران بیماری با تمام تلاش به فعالیت های ارزشمند خود ادامه می دادند، افزود: ایشان یکی از پرتلاش ترین عالمانی بود که در دوران نهضت و انقلاب نقش آفرینی کرد.

آیت الله غروی با بیان اینکه همراهی با امام راحل(ره) و تلاش برای پیروزی نهضت از ویژگی های آیت الله شرعی بود، تصریح کرد: ایشان همچنین در جامعه مدرسین نقش بسیار تاثیرگذاری داشت و در این نهاد به گونه ای نقش آفرین بودند که شاید دیگران قادر به ایفای نقش خطیر ایشان نبودند.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله شرعی عمر خود را در راه انقلاب گذاشت، ابراز داشت: بسیاری از فعالیت های علمی ایشان به دلیل فعالیت های اجتماعی و سیاسی تحت تاثیر قرار گرفته بود زیرا اگر نقش آفرینی این عالم ربانی نبود، بسیاری از امور به شکل مطلوب انجام نمی شد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به دو دوره نمایندگی مرحوم آیت الله شرعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایشان در این دو دوره، خدمات قابل توجهی نسبت به قم و آبادانی این شهر داشت.

آیت الله غروی، یکی از تلاش های برجسته آیت الله شرعی را تاسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: امروز حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور و به خصوص مناطق محروم تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: مدارس علمیه خواهران با برنامه ریزی پیش می روند و نقش بسیار مهمی در فرهنگ جامعه دارند.

عضو شورای عالی حوزه، یکی از دلایل تاثیرگذاری و پیشرفت مدارس علمیه خواهران را نقش بی بدیل آیت الله شرعی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مدارس حوزه های علمیه خواهران را خیّرین و اقشار مردم به دلیل اعتماد به شخصیت آیت الله شرعی احداث کردند.

آیت الله غروی یادآور شد: حوزه های علمیه خواهران در مقاطعی از بودجه دولتی برخوردار نبود یا بسیار کم برخوردار بود اما آیت الله شرعی با همت بزرگان، علما و خیرین توانست مدارس علمیه خواهران را گسترش دهد.

وی در پایان با تجلیل مجدد از خدمات شایسته مرحوم آیت الله شرعی، گفت: ایشان  عالم اهل عمل بود و از روحانیون پرتلاش، نقش آفرین و تاثیرگذار در مسائل فرهنگی نهضت و انقلاب محسوب می شد.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha