جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست حوزه خواهران لامرد

حوزه/ کارگاه اخلاقی با عنوان"تربیت فرزند" با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان شاغل شهرستان عسلویه با همکاری مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، خانم کاراندیش، مدرس مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) استان فارس در این کارگاه اظهار داشت: فرزندان ما آنچنان می‌شوند که ما هستیم، نه آن طور که دلمان می‌خواهد؛ در خانه‌ای که پدر و مادر به واجبات، محرمات و حلال و حرام توجه نمی‌کنند یا به نماز اول وقت اهمیت نمی‌دهند نباید انتظار داشته باشند که فرزندانشان دینی تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین شرط موفقیت والدین در زمینه تربیت فرزندان، برقراری درست ارتباط عاطفی و روانی با آنهاست با تحقق چنین شرطی، پدر و مادر به درون فرزند خویش راه می‌یابند و از ویژگی‌های حاکم بر شخصیت او آگاه می‌شوند تا بنا بر چنین دانشی، شیوه رفتاری مناسبی را با او در پیش گیرند.

مدرس مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) در ادامه گفت: چنین رفتاری موجب می‌شود که فرزندان نیز در برابر والدین، احساس دوستی و انس و صمیمیت بیشتری کنند و کانون اصلی امنیت و اعتماد را، پدر و مادر خود بدانند.

وی در پایان تصریح کرد: رمز و کلید تربیت کودک، در این است که پدر و مادر از دوباره بتوانند مانند کودکان شوند و از مقام و درجه‌ای که دارند، پایین بیایند، شاید با این صمیمیتی که از روی فروتنی است، بتوانیم اطمینان و محبت کامل کودک را که سنگ بنای تربیت اوست، بدست آوریم.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha