پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دردسرها در پی افتتاح شعبه مک‌دونالد در واتیکان

حوزه/ افتتاح شعبه جدید فست فود مک دونالد در یکی از ساختمان‌های متعلق به واتیکان در منطقه پیو بورگو رم، در محدوده ۱۰۰ متری واتیکان، بحث برانگیز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از nbcnews، افتتاح شعبه جدید فست فود مک دونالد در یکی از ساختمان‌های متعلق به واتیکان در منطقه پیو بورگو رم، در محدوده 100 متری واتیکان، بحث برانگیز شده است.

روزنامه لارپوبلیکا چاپ ایتالیا گزارش داد که شرکت مک دونالد برای راه اندازی شعبه جدید در طبقه پایین ساختمان متعلق به اداره میراث پاپ، سرپرست اموال واتیکان، ماهی بیش از 30 هزار دلار اجاره پرداخت می‌کند.

مراسم افتتاح این شعبه بی‌سرو صدا برگزار شد، به طوری که واتیکان نیز هیچ گونه اطلاعیه‌ای در این باره منتشر نکرده و روزنامه رسمی واتیکان نیز به آن اشاره نکرد.

تنها یک آیکون جدید طلایی رنگ بر روی نقشه آنلاین وجود مک‌دونالد واتیکان را افشاء کرده است.

پیش از این نیز 2 شعبه دیگر مک دونالد در نزدیکی واتیکان ساخته شده بودند که اما آنچه این شعبه جدید را بحث برانگیز کرده است، قرار گرفتن فست فوت درست بر روی یکی از املاک اصلی واتیکان می‌باشد. از آن بدتر اینکه این شعبه در طبقه پایین ساختمانی راه اندازی شده که محل سکونت چندین کاردینال ارشد واتیکان می‌باشد. گرهارد مولرد لودیگ یکی از این کاردینال‌های ارشد است که بخشدار جماعت دکترین ایمان، در دفتر واتیکان مسئول نظارت بر کلیسای ارتدکس است.

الیو سگرشیا کاردینال کلیسای کاتولیک رومی نیز با اشتباه دانستن این عمل گفت: هیچ مقدار پولی توجیه کننده این بی‌احترامی و فروش غذاهای ناسالمی نیست که هرگز نباید در این مکان مذهبی خورده شوند.

وی افزود: من معتقدم که این عمل بی‌حرمتی محسوب شده و بر اساس آموزه‌های پدر مقدس، پول اجاره بهتر است برای کمک به نیازمندان و فقرا استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha