جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: انتظار می رود برای احیای فرهنگ و موضوعات دینی چون خمس در کشور اهتمام جدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، امروز در جمع مبلغین و معاونین با اشاره به اهمیت خمس در دین مبین اسلام گفت: در آیه 41 سوره انفال یکی از واجبات شرعی که برای احیای آن نیاز به اهتمام عملی است، موضوع پرداخت خمس است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: انتظار می رود در حکومت اسلامی به موضوع خمس و در راستای احیای پرداخت خمس تبلیغات بیشتری شود و در رسانه های عمومی برای این کار تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع خمس از مالیات مهم تر است، افزود: بحث روز تزکیه و تطهیر اموال است و شرط قبولی طاعات و عبادات همین خمس است.

این استاد حوزه عنوان کرد: پرداخت خمس از اوامر الهی بوده و سنت رسول خدا (ص) و مورد تاکید ائمه اطهار بوده است.

این محقق حوزوی با تاکید بر اینکه تقویت دین از طریق پرداخت خمس میسر خواهد شد، گفت: راه اندازی مدارس علمیه و پرورش نیروهای تبلیغی برای جهان اسلام، نتیجه پرداخت خمس بوده است.

وی با انتقاد به اینکه دولت ها و حکومت ها برای مسایل دینی کار زیادی انجام نداده اند، افزود: درست است که الان دولت جمهوری اسلامی ایران برای مسایل فرهنگ جامعه اهتمام دارد، اما انتظار می رود برای احیای فرهنگ و موضوعات دینی چون خمس اهتمام جدی شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: آقایان وعاظ و روحانیون بر روی منبرها و رسانه ها از هر طریق ممکن که می توانند در راه احیای این سنت الهی قدم بردارند.

وی بیان داشت: از دولت اسلامی انتظار داریم همانطور که برای مالیات تبلیغ می کند برای احیای خمس؛ این سنت الهی همکاری و راهکاریهای مناسب را ارائه دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha