شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علیرضا اعرافی  در دیدارمدیر و معاونین بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)

حوزه/ با توجه به ضرورت آشنایی طلاب با معارف مهدویت و آسیب های پیش رو تاکنون موفق به برگزاری دوره های کوتاه مدت مهدوی با حضور ۶ هزار طلبه شده ایم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام ناصر شهیدی در دیدار با مدیرحوزه های علمیه با اشاره به شکل‌گیری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در سال 1379 با موافقت مقام معظم رهبری و به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و همکاری برخی از شخصیت های دینی، علمی و فرهنگی کشور تاسیس گردید تا به عنوان بزرگترین موسسه مهدوی کشور نسبت به گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشنا سازی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان با معارف مهدویت گام بردارد.

وی با بیان این که فعالیت های گسترده بنیاد با مدیر عاملی حجت الاسلام و المسلمین متوسل در حال پیگیری است افزود: برگزاری دوره های  16 ساعته معارف مهدویت به صورت حضوری و غیر حضوری، برگزاری دوره های تربیت مربی، برگزاری دوره های مکاتبه ای معارف مهدویت، برگزاری نشست ها و اردوهای آموزشی در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران، تقویت و پشتیبانی از کانون های مهدویت دانشگاه ها، حضور فعال در نمایشگاه های فرهنگی، راه اندازی کتابخانه تخصصی مهدویت در استان، ایجاد شبکه یاران موعود و استفاده از قابلیت و ظرفیت افراد فعال در عرصه مهدویت، برنامه ریزی جهت استفاده بهتر از ظرفیت جشن های نیمه شعبان و 9 ربیع، هماهنگی با مرکز تخصصی مهدویت جهت اعزام کارشناس مهدوی به مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، ضبط برنامه های کوتاه مهدوی برای صدا و سیمای استان  از مهمترین برنامه های این بنیاد است.

مدیر  بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهار داشت:  در این مدت بنیاد استان قم موفق به برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت معارف عمومی مهدوی برای 6 هزار طلبه استان قم شده است و اخیرا طرح حدیث خوانی در مدارس فیضیه و دارالشفا و مراکز دیگر  حوزوی با حضور اساتید ازجمله حجج اسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، کلباسی و ... در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود بیان داشت:  با سفارش جامعه مدرسین و مدیریت  حوزه علمیه استان قم و پیگیری بنیاد، ستاد مهدویت در حوزه علمیه استان قم تشکیل  و ابتدا برای برخورد علمی با جریان مدعی دروغین یمانی (احمدالحسن) فعالیت خود را آغاز نمود و همچنین در ادامه توفیقات بنیاد، در سال ها ی گذشته  موفق به برگزاری دوره های معارف مهدوی در 30 مدرسه علمیه شد که این فعالیت ها با همکاری معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه استان قم انجام گردید.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام زهرایی معاونت  آموزش و پژوهش  بنیاد ضمن توضیح در مورد فعالیت های آموزشی بنیاد اظهار داشت، الحمدلله موفق به برگزاری دوره های معارف مهدوی برای طلاب ، خانواده و فرزندان ایشان هستیم و همچنین بر اساس اقتضائات، اقدام به برگزاری دوره هایی همچون احمدالحسن، ظهور نزدیک است، و... شدیم. از دیگر فعالیت های بنیاد برگزاری حلقه های معرفت مهدوی در پردیسان، همایش نقش حوزه در زمینه سازی ظهور، آموزش های  مجازی مهدویت، ساخت کلیپ پاسخ به شبهات و دایر نمودن پیش دبستانی مهدوی بوده است.

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha