سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علیرضا حسینی-امام جمعه شهرستان درمیان خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه درمیان ضمن اشاره به ضرورت برگزاری یادواره شهدا در جامعه، گفت: درجه کیفی برنامه های کنگره شهدا بایستی ارتقاءیابد.

حجت الاسلام علیرضا حسینی امام جمعه درمیان در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به شهدا و لزوم برگزاری یادواره های شهدا در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ شهادت در قرآن دارای جایگاه ویژه ای است و جامعه ای که فرهنگ شهادت در آن نهادینه شود،هرگز به اسارت نخواهد افتاد.

وی با بیان این که بر کسی پوشیده نیست که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مرهون خون بالغ بر300 هزار نفر شهید است، تصریح کرد: باید یادمان بماند اگر فرهنگ شهادت سبب به وجود آمدن انقلاب شد، سبب بقاء آن نیز خواهد شد.

امام جمعه درمیان با اشاره به این که جنگ رزمی و رو در رو نداریم، عنوان کرد: جنگ امروز، جنگ فرهنگی است و یاد شهدا می تواند ما را در مقابل هجمه دشمنان بیمه نماید.

حجت الاسلام حسینی عزت و اقتدار اسلام را به برکت خون شهدا دانست و اذعان داشت: هدف از برگزری یادواره شهدا، زنده نگهداشتن یاد و راه آنها است.

وی با اشاره به این که زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، یادآور شد: برگزاری یادواره و کنگره شهدا، نه تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری است چرا که با برگزاری این مراسم، آنان را به نسل های جوان معرفی می کنیم.

این استاد حوزه با بیان این که نسل سوم و چهارم انقلاب افرادی هستند که روزهای جنگ را ندیده اند، متذکر شد: تنها راه آشنایی این عزیزان با فرهنگ شهادت این است که آنان در جایی با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شوند و بهترین راه نیز تبلیغ حضوری و متعاقب آن تشکیل کنگره های شهدا است.

امام جمعه درمیان با تاکید بر این که جلسات یادواره شهدا نباید جناحی باشد چرا که شان شهدا بالاتر از این حرف هاست، ابراز کرد: فلسفه برگزاری کنگره شهدا، سیاسی است چون شهدا کار سیاسی انجام داده اند.

حجت الاسلام حسینی با انتقاد از این که در برخی شهرها و یا روستاها برنامه های یادواره شهدا خسته کننده بوده و آنچنان که باید و شاید مورد استقبال واقع نمی شود، اظهار داشت: درجه کیفی ویژه برنامه های کنگره شهدا بایستی بالا برود.

وی ضمن اشاره  به اهمت هنر درجامعه و با بیان این که اسلام در قالب هنر جای گرفته که پاینده شده است، گفت: آنچه مسلم است آن است که مسیر شهدا و یاد آنان چنانچه در قالب هنر و مهارت های هنری گنجانده شود، بدون شک پاینده خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در پایان از برگزاری یادواره شهدا در شهرستان درمیان در 15 بهمن ماه سال جاری با حضور مهمانان کشوری خبر داد و تصریح کرد:عمده سعی ما بر این است که مراسم متفاوتی با دیگر یادواره ها و کنگره ها در این شهرستان برگزار نمائیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha