پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هوشنگ بازوند - لرستان

حوزه / استاندار لرستان گفت:سیره مولای متقیان امام علی (ع) الگویی بی بدلیل و راهگشا برای شکوفایی اقتصادی و توسعه ارزشی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرّم آباد؛هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در هشتمین همایش ملی سیره علوی در دانشگاه لرستان بیان داشت: پیاده نمودن سیره حکومتی و اجرایی امام علی (ع) در ابعاد مختلف زندگی می تواند موجبات رشد اقتصاد اسلامی و همچنین جلوگیری از فقر و هدر رفت منابع بیت المال را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیره امام علی (ع) در تمامی ابعاد زندگانی با تدبر در نهج البلاغه امکان پذیر است افزود:مفاهیم این کتاب گهر بار می تواند بعنوان چراغ راهی برای شکوفایی اقتصاد کشور قرار گیرد چرا که با عمل به مفاهیم این گنجینه می توان شکوفایی اقتصاد اسلامی را در جامعه رقم زد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیره حکومتی و مدیریتی امام علی (ع ) الگویی بی بدلیل برای مسئولان دستگاههای اجرایی است تصریح کرد:سیره علی (ع)  با هر گونه ضعف در اجرای خدمت،سستی،تن پروری،اسراف ،هدر رفت منابع بیت المال  و...مقابله نموده است و همواره بر رعایت عدالت اقتصادی و برابری تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه در نامه ۵۳ امام علی (ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر آمده است : تولید کنندگان مایه منافع و افزایش درآمد اقتصادی جامعه هستند و باید به این قشر توجه شود چرا که اسباب آسایش و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه را فراهم خواهند کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تولید زیربنای اقتصاد پایدار است یادآور شد: دولت نیز باید توجه ویژه ای به حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد و زیرساختهای تولید پایدار را در حمایت از این قشر فراهم آورد.

بازوند در ادامه توجه به شایسته سالاری در انتخاب مسئولان و مدیران را نیز از دیگر ابعاد سیره امام علی (ع) برشمرد و تصریح کرد:برای ترویج سیره علی (ع) در جامعه باید افراد بااخلاص،کارآمد و توانمند را در پست های مدیریتی بکار گرفت تا زمینه پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در ابعاد گوناگون فراهم شود.

وی در پایان با برشمردن تنها گوشه ای از خصایص و ویژگی های شخصیتی امام علی (ع) گفت:آن امام همام مظهر فتوت،جوانمردی،روحیه جهادی،بخشش و خودباوری بودند و باید تلاش کنیم با عزم جهادی این خصیصه ها را در جامعه تبلیغ ،ترویج و نهادینه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha