شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت الله شرعی خدمات زیادی به جامعه اسلامی، نظام و انقلاب کرد و نمونه آن شهادت فرزند او در راه دین و کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شرعی موسس حوزه های علمیه خواهران، گفت: آیت الله شرعی از کسانی بود که برای احیا و نشر معارف الهی و ولایی تلاش کرد. وابسته و دل بسته به دنیا نبود، بلکه امانت دار بود، و نهایت هدف او این بود امانت الهی را به دست مردم و اهل نیاز برساند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارداشت: آن مرحوم  به فکر منافع خود نبود، بلکه دنبال تدبیر امر الهی بود. دراین راه موفق شد نفوس را زنده کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی  ابراز داشت: مرحوم آیت الله شرعی خدمات زیادی به جامعه اسلامی، نظام و انقلاب کرد و نمونه آن شهادت فرزند او در راه دین، اسلام و نظام است.

این استاد حوزه گفت: آن عالم ربانی با خدمت کردن، دنبال اثبات کردن خود نبود، بلکه حتی حاضر بود برای احیای و پیشرفت حق، مشکلات زیادی را تحمل کند.

 وی افزود: آیت الله شرعی تمام هدفش این بود دین خدا زنده شود و نگران این مسئله بود و در این زمینه تلاش های فراوانی کرد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به فضیلت تعلم معارف  اهل بیت(ع) و نشر آن، در روایان اشاره کرد و بیان داشت: در روایت از معصوم(ع) آمده، کسی احادیث ما را بیاموزد و نشردهد، در بین اهل ملکوت این شخص انسان با عظمتی است و در روایت دیگر امام رضا(ع) فرمودند «رحمت خدا برکسی باد که معارف ما را بیاموزد ومنتشر کند» و بعد فرمودند،«اگر مردم زیبایی کلام ما را بیاموزند پیروی خواهند کرد و مهمترین موضوع ترویج مسئله ولایت است».

استاد حوزه با بیان این که احیاء اقسام مختلفی دارد و یک قسم آن احیای نفوس است، عنوان کرد: احیای نفوس این است که جامعه اسلامی را به سرچشمه حیات برساند، مهمترین حیات، علوم معارف الهی، ولائی و نشر آن در جامعه دینی است.

وی گفت: اگرکسی در محیط ولایت قرار گیرد به حیات طیبه و دارالاخره خواهد رسید، و هرمحیطی غیر از این باشد، محیط حیات دشمن وگمراهی است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر کسی، مردم را به حیات طیبه برساند در حقیقت جامعه را از گمراهی نجات داده و به سر منزل مقصود که همان وادی نور و ولایت  ائمه(ع) است رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری  اظهار داشت: نشر معارف الهی به این است که ابتدا خود شخص به وادی نورالهی و اهل بیت(ع) راه پیدا کند تا بتواند راهنما و ناشر دین باشد، این نجات دادن از گمراهی و رساندن به حیات طیبه هنر مردان الهی و کار سختی است.

رئیس فرهگستان علوم اسلامی ابراز داشت: کسی می تواند امانت دار معارف و ناشر دین باشد که خود را مالک نبیند، تدبیر خود نکند، بلکه  تفویض امر کند تا بتواند سختی ها  را تحمل نماید و همه هم و غم او رساندن مردم به خدا باشد.  

استاد حوزه با بیان این که علم ابزار بندگی است، اگر انسان عبد نباشد، معلوم است که می خواهد خدایی کند، بنابراین ولایت مال کسانی است که می خواهند بندگی کنند و عبد باشند، نه مولی و با عبد شدن جامعه را هم بهره مند می کنند.

وی افزود: عالمی که این شرایط را رعایت کند او در حقیقت احیا کننده و انتشار دهنده معارف دینی ولایی است و عبادت آن قابل ارزش است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha