پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله شرعی

حوزه/خانم طاهره حیدری مجد، تأسیس و راهبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س)، تأسیس دانشگاه فاطمیه و مصلای قدس را از جمله فعالیت‌های آیت‌الله شرعی برشمرد و گفت: ایشان در زمینه احیای انقلاب اسلامی، خدمات بسیاری انجام دادند، اما بسیاری از خدمات ایشان شناخته نشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»سرکار خانم طاهره حیدری مجد در مراسم ترحیم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله محمدعلی شرعی، عضو هیأت امنا و هیأت موسس مجموعه فاخر جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) که با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(سلام الله علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) جامعه‌الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، با عرض تسلیت بدین مناسبت، گفت: در طول انقلاب اسلامی، بسیاری از خواهران موفق به تحصیل در حوزه‌های علمیه شدند.

*بسیاری از خدمات آیت‌الله شرعی دیده و شناخته نشده است

مدیر آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام) در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: بعد از امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت، شهید قدوسی بنیانگذار حوزه‌های علمیه خواهران بودند و بعد از ایشان؛ آیت‌الله شرعی از جمله افرادی بودند که بیشترین خدمات را به حوزه‌های علمیه داشتند.

وی تصریح کرد: پرداختن به مباحث انقلاب اسلامی، تأسیس و راهبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، تأسیس دانشگاه فاطمیه و مصلای قدس از جمله خدمات آیت‌الله شرعی است و بسیاری از خدمات این مجاهد فقید دیده و شناخته نشده است.

*ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله شرعی قابل توصیف نیست

خانم حیدری مجد یادآور شد: شهید قدوسی در بیاناتی گفت: اگر فردی بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر می‌خواهید، آیت‌الله شرعی هستند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله شرعی قابل توصیف نیست، ادامه داد: ایشان بسیار کم توقع بودند؛ ساعت کمی را در نیمه شب استراحت می‌کردند و به صورت شبانه روز کار می‌کردند؛ ایشان به قدری متواضع بودند که در میان جمع شناخته نمی‌شدند و خود را به عنوان رئیس معرفی نمی‌کردند.

*آیت‌الله شرعی بنیانگذار سنت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) شدند

استاد جامعه‌الزهرا(سلام الله علیها) عنوان کرد: ایشان در زمانی که ترور شخصیت‌ها در ایران صورت می‌گرفت، ترور شدند، اما همسر ایشان در این جریان مورد اصابت قرار گرفت و چندین سال بر روی ویلچر بودند و پس از آن در حقیقت به شهادت رسیدند.

خانم حیدری مجد تأکید کرد: اگر در سراسر جهان اسلام، شکوفایی خواهران از نظر معنوی و اخلاقی دیده می‌شود، به دلیل زحمات علما و بزرگان دین به ویژه آیت‌الله شرعی بود.

وی بیان داشت: در اوایل انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) مبلغ صد میلیون برای حوزه‌های علمیه خواهران هزینه کردند که عده‌ای انتقاد کردند، اما آیت‌الله شرعی عقیده داشتند که خواهران باید شرایط تحصیلی مناسبی داشته باشند.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با تأکید بر این که امروز حضور زنان را در سراسر دانشگاه‌های کشور، آموزش و پرورش و مکان‌های علمی و فرهنگی می‌بینیم، گفت: پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) به توانمندی زنان اعتقاد داشتند و آیت‌الله شرعی بنیانگذار سنت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) شدند.

*آیت‌الله شرعی در زمینه احیای انقلاب اسلامی خدمات بسیاری انجام دادند

خانم حیدری مجد تصریح کرد: اگر امروز هدایت‌گری از سوی زنان در جامعه اسلامی وجود دارد و و زنان ما به آن جایگاهی که خداوند در قرآن کریم برای زنان ترسیم کرده، رسیده‌اند، یکی از افرادی که زندگی خود را وقف این امر کرد، آیت‌الله شرعی بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله شرعی زندگی خود را وقف انقلاب و اسلام کردند، اظهار داشت: آیت‌الله شرعی در زمینه احیای انقلاب اسلامی خدمات بسیاری انجام دادند، اما بسیاری از خدمات ایشان شناخته نشد.  

*آیت الله شرعی، خود و خانواده را وقف انقلاب و رشد و تعالی این جامعه کردند

مدیر آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام) در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گفت: اگر زن در جامعه اسلامی به آن جایگاه اصلی که اسلام و قرآن تبیین کرده، برسد، مشکلات جامعه کم می‌شود و آیت‌الله شرعی این کار را بنیانگذاری کردند

وی با بیان اینکه آیت الله شرعی، خود و خانواده را وقف انقلاب و رشد و تعالی این جامعه کردند، گفت: آیت‌الله شرعی و همسر ایشان در ازدواج و زندگی جوانان کمک‌های مالی زیادی کردند، اما کمک‌ها و خدمات ایشان خالصانه و ناشناخته بود.

*آیت‌الله شرعی تجلی اخلاق اسلامی بود

حیدری مجد با بیان اینکه آیت‌الله شرعی تجلی اخلاق اسلامی بودند، عنوان کرد: ایشان بنا به گفته یکی از نزدیکان، بسیار خوش برخورد و خوش اخلاق بودند، به طوری که کمتر موردی پیش می‌آمد که ایشان را عصابی ببینند.

وی تأکید کرد: امروز ما به واسطه تلاش‌ها و زحمات افرادی چون آیت الله شرعی، مجموعه فاخر جامعه‌الزهرا (سلام الله علیها) و حوزه‌های علمیه خواهران را به مانند کوثری می‌بینیم که به دست این علما برای ما گشوده شد.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان بیان داشت: امروز امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و همه افرادی که در مسیر زندگی از این عالم بزرگوار بهره بردند، عزادار هستند و این مجاهد فقید و دیگر بانیان حوزه‌های علمیه خواهران در ثواب نماز شب‌ها، دعای فرج‌ها، سخنرانی‌ها و هر خدمتی که در مراکز حوزوی خواهران صورت می‌گیرد، شریک هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha