جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار شیخ الازهر با تواضروس دوم

حوزه/ شیخ الازهر با حضور در کلیسای المرقسیه با تواضروس دوم، اسقف قبطی های مصر دیدار کرد و سال نو میلادی را به وی تبریک گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، روز گذشته احمد الطیب شیخ الازهر با حضور در کلیسای المرقسیه با تواضروس دوم، اسقف قبطی های مصر دیدار کرد و سال نو میلادی را به وی تبریک گفت.

احمد الطیب در این دیدار گفت: روحیه محبت و وحدت همچنان میان مردم مصر برقرار است و توطئه دشمنان و تروریست ها تاثیری در این روحیه ندارد و تاریخ به ما آموخته که مصر بزرگ تر از آن است که این توطئه ها در آن تاثیرگذار باشد.

در این دیدار گروهی از علمای الازهر و دانش آموزان دختر و پسر مدارس وابسته به الازهر، شیخ الطیب را همراهی کردند که این دانش آموزان شاخه های گل را به پدر تواضروس تقدیم کردند تا نشانی از تبریک سال نو به مسیحیان و تاکید بر وحدت مسلمانان و مسیحیان مصر باشد.

شیخ الازهر در ادامه سخنان خود در این دیدار گفت: مردم مصر از هزاران سال پیش اهل دین هستند و هیچ کس نمی تواند این مردم را از ریشه های محبت و دوستی که میان مردم وجود دارد جدا کند و ما همواره به برادران خود در الازهر می گوییم که مردم یا برادران دینی یا همنوعان شما در انسانیت هستند و از خداوند می خواهم بر امنیت و پیشرفت و رفاه کشور ما بیفزاید و به ما در جهت تقویت وحدت مردم کمک کند.

پدر تواضروس دوم نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دیدار شیخ الازهر گفت: حضور جوانان الازهر به همراه شما در این کلیسا موجب شادمانی بیشتر ما است، چون این حضور نشانه دوستی و محبت است.

وی افزود: مسلمانان و مسیحیان در کنار هم در کشور زندگی می کنند و با هم ارتباط دارند و روابط محکم میان الازهر و کلیسا نمونه بی نظیری از همزیستی مشترک میان مصری ها است و ما امیدواریم مصر همچنان پایدار و متحد در برابر مشکلات و سختی ها باقی بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha