جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباس فرازی نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: باید دین را به شکلی ساده، سهل الوصول، شیرین و قابل اجرا نشان داد، چرا که بسیاری از سخت گیری های بی جا، مردم را دچار بی اعتمادی نسبت به دین و دین زدگی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا در  درس اخلاق مدرسه علمیه نواب، تعلیم و تربیت را دو هدف اساسی مکتب پیامبر اسلام(ص) برشمرد و اظهار کرد: همه فعالیت های طلاب و مبلّغان باید در جهت تبدیل زندگی به بندگی در جامعه اسلامی هدایت شود.

وی با اشاره به روایت «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما» (دانش ‌نامه قرآن و حدیث: ج 15, ص 114, ح 147)، گفت: ما که پیرو و مبلّغ مکتب نبوی هستیم باید معلمی و مربی گری را به بهترین شکل فرا بگیریم و اخلاق نبوی را سرلوحه فعالیت های تبلیغی خود قرار دهیم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی افزود: باید دین را به شکلی ساده، سهل الوصول، شیرین و قابل اجرا نشان داد؛ بسیاری از سخت گیری های بی جا، مردم را دچار بی اعتمادی نسبت به دین و دین زدگی می کند.

حجت الاسلام فرازی نیا با استناد به روایت «الشِّتَاءُ رَبِيعُ الْمُؤْمِنِ يَطُولُ فِيهِ لَيْلُهُ فَيَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى قِيَامِهِ وَ يَقْصُرُ فِيهِ نَهَارُهُ فَيَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى صِيَامِه» (امالی شیخ صدوق، ص 237، ح 2)، عنوان کرد: طلاب باید از دوران حجره نشینی و شب های طولانی زمستان در جهت خودسازی، خلوت گزینی و درس و بحث، نهایت استفاده را ببرند.

وی با تأکید بر این که ترک گناه موجب فزونی توفیقات ما در عبادت شده و زندگی ما را عرشی می کند، ابراز کرد: زندگی بزرگانی چون شهید نواب صفوی حاوی پیام های اخلاقی و انقلابی فراوانی است که می تواند دستمایه تبلیغ مبلّغان قرار گیرد.

سه توطئه اساسی دشمنان

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به روایت «للحق دولة و للباطل جولة» (غررالحکم، ج 1، ص 580)، اظهار کرد: حق خواهان عالم با مدد از حجت های ظاهری و باطنی و با تواصی به حق و صبر به دنبال ارشاد و هدایت مستکبرین و زورگویان هستند و هرچند گاهی مورد ظلم واقع می شوند، اما پیروزی و غلبه نهایی با اهل حق است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا اسلام علی رغم وعده قرآن فراگیر نشده است، عنوان کرد: هر چند که توطئه های گوناگون دشمنان اسلام در این امر دخیل بوده است، ولي ما نیز نتوانستیم اسلام را به خوبی بفهمیم و علاوه بر عمل به دستورات آن، آموزه های ارزنده اش را تبلیغ كنيم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، «ترور فیزیکی»، «توقف و محاصره» و «انحراف اسلام و مسلمانان» را سه توطئه اساسی دشمنان اسلام در طول تاریخ برشمرد و گفت: دشمن در طول تاریخ از جهل، غفلت و وابستگی به شهوات نفسانی و قدرت طلبی برخی مسلمانان استفاده کرده و گروه هایی از آن ها را به انحراف کشانده است.

رعایت حرمت امامزادگان واجب است

حجت الاسلام فرازی نیا، امامزادگان را متخصصان عالم معنا و یکی از سرمایه های مهم شیعه دانست و افزود: بیشتر امامزاده ها مروّج احکام اسلامی، مهاجر و مجاهد و برخی از آن ها شهید راه حق هستند و رعایت حرمت ایشان از جهات مختلف بر ما واجب است.

وي در پایان خاطرنشان کرد: بزرگان شیعه بر زیارت ائمه (ع) و برخی از امامزاده ها مثل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید فراوان داشته اند و طلاب حوزه علمیه مشهد باید توفیق حضور در جوار بارگاه رضوی را قدر بشناسند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha