چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 مرحوم آیت الله شرعی

حوزه/ آیت الله شرعی در مسئولیت های گوناگون تصویر روشنی از فراست ، شهامت و تلاش خدا جویانه روحانی حق طلب را به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران،خانم مقدم معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت در مجلس بزرگداشت ارتحال عالم ربانی آیت الله محمد علی شرعی ، بیان کرد: آیت الله حاج شیخ محمد علی شرعی، به دلیل تقوی ، عشق و علاقه زیادی که به اهل بیت (ع) داشت در بین مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود؛ همچنین عشق و علاقه این بزرگمرد به اهل بیت(ع)  به ویژه حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) زبانزد خاص و عام بود.

وی افزود: آیت الله محمد علی شرعی از معدود دانشوران حوزوی بود که عمر با برکتشان را برای نشر وگسترش معارف خاندان عصمت و طهارت و ارائه خدمات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی سپری کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت گفت: این عالم وارسته از اوایل طلبگی همانند علمای صالح به تدریس لمعه ، معالم الاصول و اصول مظفر پرداخته و برای تربیت طلبه های فاضل ، مبارز و با اخلاق از هیچ تلاشی رویگردان نشدند.

وی تاکید کرد: آیت الله شرعی معتقد بود نیروی انسانی از برترین و مهمترین سرمایه ارتقاء و اعتلای جامعه است ، بنابراین تمام تلاش خودش را برای  فراهم کردن شرایط مساعد جهت تربیت طلاب بکار گرفت.

مقدم اظهار کرد: اعتقاد راسخ به حقانیت اهل بیت و پیروزی حق بر باطل در فرجام امور و رویکرد آینده شناسانه ایشان سبب گردید تا به بسیج تمام نیروها  و امکانات جامعه برای اعتلای کلمه حق و امحاء باطل کوشیده و در راه تحقق آرمان های الهی و حفظ گسترش ارزش های دینی به انجام هر گونه خدمت و قبول هر رنج و مصیبتی دل بسپارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  بارزترین ویژگی آیت الله شرعی را باید در امیدواری و امید بخشی نسبت به تحقق وعده های الهی و ظلم ستیزی دانست؛ ایشان بعد از پیروزی انقلاب تمام تلاش ایشان به حفظ و گسترش دستاورد های انقلاب اسلامی معطوف گردید و در مسئولیت های گوناگون تصویر روشنی از فراست ، شهامت و تلاش خدا جویانه روحانی حق طلب را به منصه ظهور رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha