پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 404709
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
حجت الله کشوری دلاور معاون تهذیب همدان

حوزه/ حجت الاسلام کشوری در رابطه با هدف از برگزاری دوره آشنایی با وظایف روحانیت گفت: به سبب ارتقای سطح علمی طلاب و ایجاد آمادگی درآنها این دوره برگزار می شود.

حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان گفت: جمعی از طلاب حوزه علمیه همدان امروز شنبه هجدهم دی ماه ۹۵ بعد نماز مغرب و عشاء، در جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند.

وی در ادامه افزود: طلاب قبل از ملبس شدن، با شرکت در کار گاه آموزشی آشنایی با وظایف روحانیت آشنا می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به کلاس های دوره آشنایی با وظایف روحانیت بیان داشت: این دوره شامل کلاس هایی همچون شیوه پاسخ گویی به سوالات، مدیریت مسجد، جایگاه طلبه در جامعه، بصیرت افزایی و کارگاه هایی همچون شیوه بستن عمامه، کارگاه کفن و دفن میت، بررسی تجوید الصلاة افراد و دیگر عناوین طی دو روز برگزار می شود.

وی یادآور شد: بعد از برگزاری این دوره طلاب متقاضی  به مصاحبه با حضور توسط دو تن از اساتید حوزه دعوت می شوند که پس از کسب امتیاز مناسب، در یکی اعیاد یا مراسم های حوزه همدان ملبس می شوند.

حجت الاسلام کشوری در رابطه با هدف از برگزاری این دوره بیان داشت: به سبب ارتقای سطح علمی طلاب و ایجاد آمادگی در آنها این دوره برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط این دوره افزود: طلاب بعد اتمام پایه ششم می توانند با تایید مدرسه محل تحصیل، در این دوره شرکت کرده و مراحل تلبس را طی کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: طلاب بعد از ملبس شدن به صورت دسته جمعی و در حضور میهمانان، سوگند نامه ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت را قرائت می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha