جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از تمام علمای دینی با هر مذهب و گرایشی که دارند خواست تا از طریق هم اندیشی و همکاری برای اصلاح دیدگاه متعصب و افراطی که از دین بوجود آمده و به ابزاری برای تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی تبدیل شده، اقدام جدی و تلاش ویژه ای داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق خواستار ترمیم انسجام  ملی شد و ابراز امیدواری کرد که پیروان ادیان برای تحقق صلح و آشتی ملی در عراق تلاش کنند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود گفت: ما از تمام مردم عراق از هر قشر و فرقه ای که هستند می خواهیم تا برای ترمیم انسجام ملی که در حوادث اخیر ضربه خورده است، تلاش کنند.

آیت الله مدرسی از تلاش های صورت گرفته رهبران سیاسی در این زمینه تشکر کرد و گفت: این تلاش ها کافی نیست و همگی باید برای ترمیم شکاف ایجاد شده اقدام کنند تا از صلح و آشتی ملی همیشگی برخوردار شویم و در این راستا لازم است تا علما و سایر گروه های ذینفوذ در جامعه به میدان بیایند.

ایشان از علمای دینی با هر مذهب و گرایشی که دارند خواست تا از طریق هم اندیشی و همکاری برای اصلاح دیدگاه متعصب و افراطی که از دین به وجود آمده و به ابزاری برای تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی تبدیل شده، اقدام جدی و تلاش ویژه ای داشته باشند.

آیت الله مدرسی گفت: خداوند دین را وسیله ای برای وحدت قرار داد، نه برای تفرقه و اختلاف و فرمود: «أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيه» (دین را به پا دارید و در آن دچار تفرقه نشوید)

ایشان ابراز امیدواری کرد که مؤمنین به ادیان، ستون خیمه وحدت و وسیله ای برای همکاری بین تمامی بشریت باشند.

همچنین از عشایر عراق خواست تا به وظیفه اساسی خود در یکپارچه سازی صفوف عشایر  و اصلاح برخی اقدامات نابخردانه، عمل کنند و همبستگی،اتحاد و انسجام عشایر را، به ویژه عشایری که تفکر تعصب و طائفه گری دارند، تقویت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha