جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه آموزشی مبارزه با اسلام‌هراسی برای جوانان آمریکایی

حوزه/ گروه‌های میان ادیانی مسلمان و مسیحی، قصد برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با اسلام‌هراسی برای دانش آموزان مدارس ایالت واشنگتن دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک کارگاه آموزشی چهار ساعته میان ادیانی در شهر موکیلتئو، واقع در ایالت واشنگتن در آمریکا به دانش آموزان مسلمان و مسیحی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان کمک می‌کند با اسلام‌هراسی مبارزه کنند.

این کارگاه آموزشی که روز یکشنبه 15 ژانویه در دانشگاه سیاتل برگزار می‌شود، دانش آموزان را تشویق می‌کند تا داستان‌هایشان را درباره اسلام و مسلمانان آمریکا نقل کنند. آن‌ها سپس این داستان‌ها را به رسانه‌های جمعی منتقل کرده و نظراتشان را از طریق نامه‌هایی به سردبیرها می‌فرستند.

ساعت نخست این کلاس بر روی مسئله اسلام‌هراسی تمرکز داشته و سخنرانان تجربیات‌شان را به صورت خاطره به اشتراک خواهند گذاشت. ادامه کلاس نیز به کارگاه‌‌های داستان‌نویسی با همراهی مربیان نویسندگی اختصاص داشته و به جوانان شرکت کننده کمک می‌کند تجربیات مستقیم‌شان را از روبرویی با مسلمانان به نگارش درآورند. در پایان نیز کنفرانس خبری با حضور رسانه‌های محلی برگزار خواهد شد.

برگزار کنندگان امیدوار هستند از طریق این کلاس‌ها، پیش‌فرض‌های فکری راجع به مسلمانان آمریکا را تغییر داده و آن‌ها را در جامعه و فرهنگ آمریکا پذیرفته‌ شده‌تر سازند.

جوردن گولدوارج که این کارگاه را به همراه شبکه توانمندسازی مسلمانان آمریکا برگزار کرده می‌گوید: جوانان غیرمسلمان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و تجربیات‌شان را با مسلمانان آمریکا در میان بگذارند.

* مبارزه دائمی مسلمانان آمریکا با اسلام‌هراسی

انیله افضلی از شبکه توانمندسازی مسلمانان آمریکا می‌گوید: تحقیر اقلیتی که نمی‌شناسید یا آن‌ها را درک نمی‌کنید کار بسیار ساده‌ای است. تنها 38% مردم آمریکا هستند که از نزدیک یک مسلمان را می‌شناسند. و همین عدم مواجه با مسلمانان و پوشش گسترده اخبار مربوط به تروریسم از طریق رسانه‌های جمعی می‌تواند سوءتفاهم‌های خطرناکی را درباره اسلام ایجاد کند.

الهام ابراهیم دانشجوی 18 ساله مسلمان در دانشگاه واشنگتن در این باره می‌گوید: من مدام باید از مذهب در برابر سوءتفاهمات دفاع کنم. گاهی اوقاع این سوءتفاهمات در قالب جوک‌ها و نظراتی از جانب هم‌کلاسی‌هایم می آید و گاهی نیز به صورت تهاجمی بوده و در خیابان اتفاق می‌‌افتد. 

وی افزود: باورها و اعتقادات من هر روزه مورد حمله قرار می‌گیرند و من پیشنهاد می‌کنم کسانی که هیچ برخوردی با مسلمانان نداشته‌اند برای شناخت آن‌ها به مساجد یا چنین کارگاه‌های آموزشی بروند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha