جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی

حوزه / معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین با اشاره به حضور معنوی روحانیت در جبهه ها بر معرفی هر چه بیشتر شهدای روحانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، صبح امروز در جلسه بسیج طلاب  و روحانیون استان که  در حوزه علمیه قزوین برگزار شد به حضور روحانیت در جبهه ها در دوران دفاع مقدس اشاره واظهارکرد:   ارتباط با اهل بیت(ع) مهمترین شاخصه شهداء است و اطاعت از ولایت امر و صیانت از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی از دیگر ویژگی‌های شهدا به شمار می‌رود.

 معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با اشاره به حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس عنوان کرد: وعظ و خطابه و بیان معارف قرآن و عترت، از  اصلی‌ترین رسالت حوزویان در مناطق عملیاتی بود .

 وی افزود: روحانیت نقش مهم و تأثیرگذاری در جبهه داشت و تقدیم شهدای روحانیت بیانگر رسالت این گروه است.

حجت الاسلام صفی خانی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس روحانیت در جبهه‌ها و مناطق عملیاتی نقش محوری داشتند و توانستند در تقویت روحیه رزمندگان، تداوم استقامت و افزایش باورهای دینی و مذهبی کمک کنند.

وی ادامه داد:  روحانیت در جبهه‌ها علاوه بر اینکه در مسائل دینی و تبلیغی به‌خوبی عمل می‌کرد در بیشتر عملیات های مهم هم نقش داشت و فرماندهان جنگ با روحانیون مشورت نظامی هم می‌کردند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تقدیم بیش از چهار هزار  شهید روحانی در کشور و ۱۰۷ شهید روحانی در استان قزوین نشان می‌دهد که روحانیت در تمام عرصه‌های مختلف این نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور مؤثری داشته و خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی آن چیزی که برای ملت ایران پیروزی به همراه داشت ایمان به خدا و توسل به ائمه معصومین و رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود که توانست با همه کشورهایی که به صدام در این جنگ کمک‌های تسلیحاتی و مادی می‌کردند فائق آید که  باید شکرگزار باشیم.

حجت الاسلام صفی خانی بر ترویج فرهنگ شهدا به خصوص شهدای روحانیت در جامعه تاکید و بیان داشت: دراستان قزوین روحانیون دلاوری بودند که در جبهه های حق علیه باطل از خود حماسه های بی نظیری رقم زدند ولی متاسفانه هنوز به آحاد جامعه به خوبی معرفی نشده اند.

وی، نصب تصاویر و ساخت فیلم مستند شهدای روحانیت را بخشی از کارهای ماندگار در حوزه استان عنوان وخاطرنشان کرد: در کلیه مدارس حوزه علمیه تصاویر شهدای روحانیت ، به همراه بخشی از وصیت نامه وزندگی نامه شهدا نصب و در معرض دید طلاب حوزه های علمیه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha