جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر محلی برای برگزاری سخنرانی ها و مراسم های عمومی بزرگ در یزد نیست، گفت: یزد نیازمند یک مرکز فرهنگی بزرگ و جامع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری، امروز در دیدار وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد از یک مرکز جامع فرهنگی با امکانات ویژه برخوردار نیست، اظهار داشت: تمام استان‌ها از ظرفیت مناسب فرهنگی برخوردار هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، به مجموعه میدان امام اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در یزد چنین مجموعه‌هایی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد:در حال حاضر اگر یک برنامه سخنرانی ویژه یا یک همایش عمومی در یزد برگزار شود، محل مناسب و استانداردی برای آن دیده نشده و مجبور هستیم در میدان امیرچقماق که میدان مرکزی شهر است، این مراسم ها را برگزار کنیم.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: این مجموعه نه تنها استانداردهای لازم از جمله فضای لازم برای برگزاری این چنین مراسم هایی را ندارد، بلکه به دلیل قرار گیری در مرکز شهر، سبب قفل شدن خیابان های اصلی شهر می شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: به همین دلیل نیاز است که یک مرکز فرهنگی مناسبی در یزد وجود داشته باشد که یکی از امکانات مورد نیاز این مرکز، وجود میدانی بزرگ و استاندارد برای برگزاری مراسم های عمومی و سخنرانی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در یزد سالن های اجتماعات مناسب و خوبی هم وجود ندارد و در حال حاضر بزرگترین سالن اجتماعات یزد ظرفیت زیر هزار نفر دارد و استانداردهای لازم را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این مرکز فرهنگی می تواند موارد بسیاری از جمله محل برگزاری اجتماعات و سخنرانی ها، کتابخانه بزرگ و مرکزی، سالن های اجتماعات و حتی بازارهایی که به سبک قدیمی ساخته می شود را در خود بگنجاند و ضعف فعلی را برطرف نماید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha