جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ملت ایران با روحانیت پیوندی ناگسستنی داشته و خواهند داشت و این دو را نمی توان ازهم جدا نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین و مشاور استاندار در امور روحانیون که  در محل حوزه علمیه قزوین انجام شد، به نقش مهم و تاثیر گذار حوزه اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه امروز حوزه ن با تربیت بسیاری از طلاب و روحانیون منشا برکات فراوانی در کشور شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مدارس علمیه قزوین زمانی مهد پرورش علما و فرهیختگان بود و حتی در دوران دفاع مقدس شهدای ارزشمندی از این مدارس به  جبهه های حق علیه باطل اعزام و به درجه رفیع  شهادت نائل آمدند.

وی افزود: علاقه مندان به فراگیری  علوم حوزوی در استان بسیار بی نظیر بوده ولی متاسفانه به دلیل  کمبود فضای آموزشی از پذیرفتن این  افراد معذور هستیم .

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: در حال حاضر 817 نفر طلاب در مدارس علمیه مشغول فراگیری دروس حوزوی هستندکه  باید مسئولین استان درخصوص مدارس علمیه برنامه ریزی منظمی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیت مسئولیت ترویج و تبلیغ دین را در جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نهاد حوزه های علمیه موظف است بسترهای مناسب فرهنگ دینی را فراهم نماید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان داشت: علمای دین با تحمل رنج ها و مشقت ها در طول عمر بابرکت خود، به استنباط احکام الهی پرداخته و باورها و فرهنگ های دینی را با کتاب ها و سخنرانی های خود در دل مردم جای داده و از جان و دل در حفظ منافع دین مبین اسلام و تشیع کوشیده اند و در این زمینه، حوزه های علمیه نقشی مهم در حفظ و نشر این دستاوردها دارند.

وی پیوند مردم با روحانیت و حوزه های علمیه را یک پیوند عمیق و ناگسستنی دانست و تصریح کرد: امروز ملت ایران پیوند خود را همچنان با ولایت و روحانیت یک پیوند ناگسستنی دانسته و در همه عرصه ها حضوری موثر و با نشاط داشته و خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران در سال 57، نقش و جایگاه روحانیت در هدایت افکار عمومی جامعه  برای رسیدن به استقلال و آزادی حقیقی در سایه ی دین مبین اسلام بیشتر آشکار گردید، به گونه ای که هم اکنون مردم ایران اسلامی، روحانیت و مراجع عظام را تکیه گاه و پناهگاه خود دانسته و از آن حمایت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha