جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

امام جمعه شهرستان خاتم گفت: آیت الله شرعی را می توان یکی از چهره های سیاسی و فرهنگی معاصر دانست که از جمله فعالیت های ایشان در دوران انقلاب مبارزه مداوم علیه نظام طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام حسین جعفری، امام جمعه شهرستان خاتم یزد در مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله محمد علی شرعی به میزبانی مدرسه علمیه کوثر(س) این شهرستان و با حضور طلاب این مدرسه علمیه و جمعی از روحانیون شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت درگذشت این عالم ربّانی اظهار کرد: در شأن مقام علماء همین بس که امام صادق (ع ) فرمود «انَ العلماء ورثه النبیاء» همانا علماء وارثان انبیاء هستند .

وی به بیان جایگاه با عظمت علماء و نقش آنان در هدایتگری جامعه پرداخت و افزود: صاحبان ثروت با رفتن از دنیا فراموش می شوند، اما علماء با آثاری که از خود بر جای می گذارند همواره زنده هستند و راه و روش آنها ادامه دارد .

امام جمعه شهرستان خاتم اذعان کرد: آیت الله شرعی را می توان یکی از چهره های سیاسی و فرهنگی معاصر دانست که از جمله فعالیت های ایشان در دوران انقلاب مبارزه مداوم وی علیه نظام طاغوت است.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: چاپ و تکثیر سخرانی های امام مخصوصا سخنرانی امام (ره) در برابر کاپیتولاسیون از دیگر فعالیت های آیت الله شرعی در دوران خفقان رژیم منحوس پهلوی بود که منجر به دستگیری ایشان توسط ساواک و زندانی شدن ایشان انجامید.

وی یکی از اقدامات مهم مرحوم آیت الله شرعی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تأسیس حوزه های علمیه خواهران و  تأسیس دانشکده پزشکی فاطمیه قم برشمرد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha