پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدی اسماعیلی-معاون پژوهش حوزه کاشان

حوزه/ در ایران علی رغم اینکه مردم و جوانان به فضای مجازی اعتیاد پیداکرده اند خانواده ها هیچ نظارتی بر حضور فرزندان خود در فضای مجازی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی، امروز در دوره آموزشی آسیب های فضاهای مجازی درجمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان، گفت: ابرقدرت ها از طریق اینترنت و هر شیوه ممکن تمام تلاش خود را برای تسلط بر تمام ملتها افزایش دهند.

وی افزود: دشمنان، فضای مجازی را بهترین وسیله برای رسیدن به اهداف جاسوسی شوم خود و مقابله با ملت ها را راحت ترین وسیله ممکن می دانند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، همچنین جنگ های روانی غربی ها در فضای مجازی و انقلاب های رنگی و مخملی توسط این رسانه ها را بهترین  درس عبرت برای همگان دانست و تاکید کرد : طلاب در استفاده از فضای مجازی باید کاملا هوشیار باشند .

وی  به مدیریت استفاده از اینترنت اشاره کرد و ابراز داشت: در حالی که در کشورهای غربی والدین مواظب فرزندان در استفاده از اینترنت می باشند، ولی در ایران علی رغم اینکه مردم و جوانان به فضای مجازی اعتیاد پیداکرده اند خانواده ها هیچ نظارتی بر حضور فرزندان خود در فضای مجازی ندارند.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: به خانواده ها توصیه می شود که مکانی که فرزندانشان از کامپیوتر استفاده می کنند در یک فضای عمومی و قابل دسترسی دیگر اعضای خانواده  باشد  و اجازه ندهند فرزندان در روشن و خاموش کردن کردن کامپیوتر، لب تاپ  و گوشی رمزگذاری کنند.

گفتنی است، به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه کاشان تاکنون دوره های آموزشی آسیب های فضاهای مجازی  ویژه  اساتید و طلاب، با استقبال  بسیار خوب  شرکت کنندگان، در پنج  مدرسه علمیه منطقه کاشان برگزارشده و قرار است این دوره آموزشی درکلیه مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق برگزارشود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha