جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس علیزاده

حوزه/ مدیر سابق مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان خضری استان خراسان جنوبی، گفت: تربیت و پروش نیروهای انقلابی از مهمترین اهداف حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام عباس علیزاده، مدیر سابق مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان خضری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص لزوم ایجاد تحول در حوزه های علمیه، اظهار کرد: تحول در همه امور، یک اولویت محسوب شده و ایجاد آن در حوزه علمیه نیز، از ضروریات است، چرا که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی افزود: برای تحول در حوزه، باید زیرساخت ها به لحاظ مطالب آموزشی، اساتید، طلاب و... فراهم گردد، چرا که عوامل فوق درکنار هم، سبب تحول و در نهایت تشکیل یک حوزه انقلابی می شوند؛ اصولا هدف اصلی و خطیر حوزه های علمیه، تربیت و پرورش نیروهای انقلابی است.

مدیر سابق مدرسه علمیه شهرستان خضری، تهذیب نفس را، مهمترین ویژگی یک طلبه انقلابی برشمرد و افزود: هر طلبه باید خود را آشنا به مسائل روز کرده و آمادگی پاسخگویی به شبهات و سوالات روز جامعه را داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مجهز بودن به علم روز، از دیگر ضروریاتی است که باید مورد توجه ویژه طلاب و روحانیون قرار گیرد، گفت: طلاب در راستای نقش آفرینی در جامعه و همچنین در عرصه تبلیغ، نباید فقط به کتب درسی اکتفا نموده بلکه باید علم خویش و اطلاعات شان را روز به روز افزایش دهند.

وی در خصوص  مهمترین فعالیت های خویش در طول هشت ساله خدمت در مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان خضری، بیان کرد: جذب حدود 300 نفر طلبه، برقراری ارتباط صمیمانه بین حوزه و ادارات شهرستان، افزایش چهار برابری فضای آموزشی مدرسه، احداث 5 واحد استاد سرای حوزه در بهترین نقطه شهر، تکمیل مهمانسرای حوزه، جذب 22 نفر مدیر، استاد و مسئول آموزش از مشهد و قم برای مدارس علمیه استان، احداث پایگاه بسیج برای حوزه و...، از مهمترین این فعالیت ها بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha