جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب

حوزه/ نمایشگاهی از اسناد تاریخی و کتاب‌های چاپی با موضوع حجاب، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نمایشگاه منتخبی از منابع مطالعاتی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت، سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به‌دستور رضاخان پهلوی در سال 1314، در معرض دید عموم علاقه‌مندان گذاشته شده است.

حدود 30 برگ سند تاریخی از اسناد برگزیده آرشیو مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با موضوع کشف حجاب در خراسان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

در بخش دیگر نمایشگاه موضوعی حجاب، نزدیک به 200 نسخه از کتاب‌های مخزن چاپی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در محورهای موضوعی کشف حجاب و واقعه گوهرشاد، نقش اجتماعی و تربیتی حجاب، عفاف و حجاب و اهمیت آن، حجاب از دیدگاه دین و قرآن، فلسفه و کارکردهای حجاب و همچنین چیستی و چرایی حجاب، در معرض نمایش اهل کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

حکایت کشف حجاب، فرشتگان زمین، طرح امنیت اجتماعی، رایحه نجابت، حجاب از دیدگاه عقل و دین، حجاب در ادیان الهی، حجاب و انقلاب، چی شد چادری شدم؟، راه‌های تقویت فرهنگ حجاب در حج و زیارت، عطر فرشته، اربعین حجاب و... ، برخی از عنوان‌های این کتاب‌های چاپی است.

لازم به ذکر است، نمایشگاه کتاب و سند با موضوع حجاب، از 15 تا 21 دی 1395، از ساعت 7:15 تا 19، در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای اهل علم و معرفت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha