جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عرب

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان، وجود اساتید زباندان در مدارس علمیه را از ضروریات امروز مدارس علمیه خواند.

حجت الاسلام عبدالرضا عرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» درکاشان، با تشریح فعالیت های آموزشی مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان، اظهار داشت: پایه یک تا ده حوزه و همچنین برپایی کلاس دروس‌ خارج‌ فقه و اصول در این مدرسه علمیه دایر است.

وی افزود: پذیرش طلاب جدید الورود، دعوت و شناسایی اساتید، برگزاری امتخانات، شناسایی اساتید، تنظیم ساعات درس‌ها، مباحثات طلبه‌ها تا پایه دهم، برنامه ریزی درسی، آموزشی و امتحانات، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های روزمره معاونت آموزش این مدرسه علمیه است.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان، با اشاره به اینکه اکثر طلبه‌های این مدرسه، به صورت خود جوش برای تبلیغ دین و به عنوان امام جماعت درسطح مدارس آموزش و پرورش کاشان حضور می‌یابند، یاد آورشد: بالغ بر۴۰ نفر از طلبه‌های سطح دو این مدرسه نیز، در مساجد و مدارس این منطقه به تبلیغ دین می‌پردازند.

حجت الاسلام عرب با تاکید برضرورت وجود اساتید زباندان درمدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) به جهت قرارگرفتن این مدرسه دربازار، بافت تاریخی و ومحل تردد گردشگران داخلی وخارجی اظهارداشت: درراستای زباندان بودن طلبه‌ها برای اولین بار در سال جاری، درس مکالمه عربی به دروس طلاب این مدرسه اضافه شده است؛ ضمن اینکه عده‌ای از طلبه‌های این مدرسه نیز به صورت خود جوش و فوق العاده در کلاس های زبان انگلیسی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام عرب با بیان اینکه درحال حاضر ۲۱۰ نفر طلبه از پایه مقدمات تا سطح خارج دراین مدرسه مشغول به تحصیل می‌باشند تصریح کرد: همه ساله کلیه طلبه‌های پایه ده این مدرسه نیز بعد از اتمام تحصیلات برای شرکت در درس خارج به قم مراجعه می‌کنند.

وی از قبولی بیش از ۶۰ درصد از طلبه‌های پایه ۶ این مدرسه در آزمون عملی شفاهی خبرداد و یاد آورشد: براساس آمار اجمالی اساتید موفقیت طلبه‌های این مدرسه در نیم سال اول بیش از ۷۰ درصد بوده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان، ارتقای سطح علمی طلاب و اجرای برنامه‌های قرآنی را از دیگر فعالیت های آموزشی این مدرسه درسال جاری عنوان کرد و گفت: برنامه‌های قرآنی امسال در زمینه‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید قرآن، متون ادعیه وزیارات نسبت به سال قبل دراین مدرسه افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در پایان یادآور شد: اکثراساتید مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان افراد صاحب فضل، علم، قلم، آثار علمی و صاحب نام حوزه‌های علمیه کشورهستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha