پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد در حال ساخت در تگزاس در شعله‌های آتش سوخت

حوزه/ یک مرکز اسلامی در حال ساخت در لیک تراویس که تنها چند ماه به پایان کار آن باقی مانده بود، روز گذشته به طور کامل در میان شعله‌های آتش سوخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حریق روز گذشته در یک مرکز اسلامی در حال ساخت واقع در شهر لیک تراویس در ایالت تگزاس  آمریکا، منجر به سوختن کامل این مرکز در میان شعله‌های آتش شد. این درحالی است که تنها چند ماه به پایان کار ساخت این مرکز باقی مانده بود.

این آتش‌سوزی در ساعت 3:30 صبح گزارش شده و هنگامی آتش‌نشانان به محل رسیدند که ساختمان 3 طبقه کاملا در شعله‌های آتش فرو رفته بود.

کارشناسان آتش نشانی درحال تحقیق برای یافتن علت این حریق هستند و هیچ کس در این حادثه صدمه ندیده است.

شکیل رشید عضو هیات مدیره مرکز اسلامی لیک تراویس در این باره گفت: ما در شوک به سر می‌بریم و به هیچ وجه انتظار چنین حادثه‌ای را نداشتیم. ما زحمت زیادی برای اینجا کشیده بودیم و دیدن مسجد در این وضعیت کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم پیش از پایان تحقیقات هیچ گمانی ببریم ولی حقیقت این است که نه سیستم الکتریکی و نه گاز این ساختمان متصل شده بود، با این حال هر چیزی ممکن است.

رشید درباره احتمال انگیزه اسلام‌هراسی برای آتش زدن تعمدی مسجد گفت: ما حقیقتا امیدواریم چنین چیزی نبوده باشد. دوربین‌های مداربسته داخل و خارج ساختمان نصب شده بودند و در تحقیقات ارزیابی خواهند شد.

رشید در پایان گفت: جامعه مسلمانان اینجا بسیار فعال است. این حریق حادثه بسیار ناراحت کننده‌ای بود ولی هیچ چیز را تغییر نخواهد داد. تا زمانی که یک مرکز اسلامی ساخته شود گروه ملاقات‌هایشان را در مکان‌های مختلف انجام خواهند داد. مسلمانان منطقه 4 سال پیش 500 هزار دلار برای ساختن این مرکز و 250 هزار دلار بیشتر برای اتمام کار جمع آوری کردند و اگر قرار باشد دوباره مسجد را بازسازی کنیم نیاز به کمک‌های مالی بیشتر خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha