چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بی‌حرمتی به یک مسجد تاریخی در آفریقای جنوبی

حوزه/ پیدا شدن پوزه و خون خوک بر روی درب یک مسجد تاریخی و از جاذبه‌های گردشگری شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی، مسلمانان را شوک‌زده و نگران کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پیدا شدن خون و پوزه خوک بر روی درب ورودی یک مسجد تاریخی در شهر کیپ تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی مسلمانان را در شوک فرو برده است.
بانی مسجد نورالاسلام در صبح روز شنبه از این ماجرا باخبر شده و به پلیس خبر داده شد.
عبدالسلام قادر از مسجد نورالاسلام می‌گوید: مسئله به خودی خود ناراحت کننده نبود اما فکر کردن به عدم مدارایی که پشت این ماجرا قرار دارد نگران کننده است. آنچه ما را مضطرب ساخته گسترش عدم تحمل نسبت به اسلام در سرتاسر دنیا می‌باشد.
قادر افزود: ما همسایگان خوبی در اینجا داریم. چنین اتفاقی در این منطقه بی‌سابقه بوده و همسایگان ما همیشه از مسجد و مسلمانان حمایت کرده‌اند.
در همین راستا شورای قضایی مسلمانان در آفریقای جنوبی این حادثه را محکوم کرد و دبیرکل شورا این عمل را تعصب و عدم‌مدارای مذهبی عنوان کرده و گفت: ما بی‌نهایت از تعصب و فقدان مدارای دینی در پس این حادثه ناامید و نگرانیم و هیاتی را برای تحقیق به منطقه می‌فرستیم.  این شورا در 20 سال گذشته سعی کرده‌ایم آزادی مذهبی را ایجاد کرده و ما بی‌نهایت نگران نتیجه این اقدام متعصبانه در جامعه اسلامی هستیم.
این مسجد تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر می‌باشد که یکصدمین سالگرد ساختش را در سال 2011 جشن گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha