شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتقاد پلیس آلمان از انتشار اخبار جعلی ضداسلامی در یک رسانه آمریکایی

حوزه/ پلیس محلی شهر دورتمند از خبرگزاری راست‌گرای بریت بارت به خاطر انتشار اخبار جعلی علیه مسلمانان در رابطه با آتش زدن کلیسایی در شب سال نو انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از Mediaite، پلیس شهر دورتموند در آلمان یک خبرگزاری حزب راستگرا در آمریکا را به خاطر انتشار اخبار جعلی علیه مسلمانان مورد توبیخ قرار داد.

خبرگزاری راست‌گرای بریت بارت طی اخباری جعلی منتشر کرده بود که در جشن سال نو میلادی، هزاران مسلمان با فریاد «الله اکبر» به تاریخی‌ترین کلیسای آلمان در شهر دورتموند حمله کرده و سقف این کلیسا را به آتش کشیدند. با این حال پلیس و مقامات محلی دورتمند اعلام کردند که چنین حادثه‌ای با این ابعاد گسترده در شهرشان اتفاق نیافتاده و این خبرگزاری واقعه شب کریسمس را به شدت بزرگ‌نمایی و اغراق کرده است.

براساس گزارش روزنامه روهر ناچریچن که بریت بارت خبرش را از آنجا برداشت کرده، حریق گسترده‌ای در کار نبوده بلکه چند جرقه ناچیز رخ داد که آن هم درعرض 12 دقیقه اطفاء شده است و تنها داربست‌های پوشش کلیسا را دچار نموده و سقف کلیسا آتش نگرفته است. به علاوه این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای آلمان نبوده است.

پلیس محلی همچنین اعلام کرد که ماموران 185 حادثه را در آن شب شاهد بوده‌اند که تعداد این حوادث نسبت به رقم 421 حادثه سال گذشته کاهش قابل توجهی نشان داده است.

انتشار اخبار جعلی و اغراق شده هرج و مرج و اعمال خشونت آمیز در رابطه با مسلمانان و پناهندگان در آلمان نگرانی‌هایی را برانگیخته است. به نظر می‌رسد هدف انتشار این اخبار قدرتمندسازی ملی‌گراهای احزاب راست و ترویج اسلام‌هراسی در این کشور می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha