چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که تمرکز اصلی دشمن برای غلبه بر نظام جمهوری اسلامی، تهاجم فرهنگی است، تأکید کرد: مقاوم‌ترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام، مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی، صبح امروز در دیدار با رئیس مرکز رسیدگی به مساجد استان قزوین که در دفتر امام جمعه تاکستان صورت گرفت، به نقش مهم مساجد در کشور اشاره کرد و گفت: امروز دشمن تهاجم فرهنگی بر علیه ایران را مورد توجه خود قرار داده و در این زمینه برنامه ریزی گسترده ای انجام داده است؛ به همین دلیل باید به نقش و اهمیت مساجد توجه ویژه ای کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در برابر نسل امروز مسئول هستیم، و باید مراقب باشیم تا جوانان تحت تأثیر دشمن قرار نگرفته و تلاش نماییم که این نسل جوان و نوجوان را با برنامه ریزی منظم به حضور در اماکن مقدسی همچون مساجد تشویق نماییم.

امام جمعه شهرستان تاکستان بر لزوم تقویت مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، مقاومترین سنگر مساجد هستند، و از این رو باید با محتواهایی که در زمینه اعتقادات دینی داریم، در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیاستیم.

وی افزود: مسجد به عنوان خانه خدا باید پایگاه ترویج دین و آموزه‌های دینی باشد وخدا این فرصت را در اختیار اهل مسجد قرار داده، تا بتوانند با انجام مأموریت‌‌شان، نسل نوجوان و جوان را تربیت کنند، تا ضامن آینده کشورمان باشند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مسجد هم فرهنگ ساز است، هم پشتیبانی کننده، و خوشبختانه امروز مساجد همواره در جهت بسیج کردن آحاد جامعه برای رفع نیازهای کشور تلاش کرده اند.

وی در ادامه با توجه به جایگاه مسجد در تمامی عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جهادی اظهار داشت: نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران غیر قابل چشم پوشی است و در جريان انقلاب اسلامي ايران، مساجد نه تنها محلی برای عبادت، بلکه  محلی برای  فعاليت فرهنگي عليه رژيم و نظام اجتماعی حاکم تبديل شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی افزود: در زمان مبارزات انقلابی، مساجد کشور، با رهبری امام خمینی(ره)، سنگر اصلی در زمینه تولید فکر و انگیزه های انقلابی بود و در زمینه تقویت روحیه مردم ایفای نقش اساسی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha