جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین، گفت: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شهر قم، موجب برکت برای نظام جمهوری اسلامی بوده و واسطه بین مردم و مقام عظمای عصمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه  کوثر خواهران، ضمن تسلیت  فرارسیدن وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، به الگوگیری بیشتر بانوان از این بانوی بزرگوار در جامعه اشاره و اظهار کرد: بانوان و دختران جوان ما باید از سبک زندگی این بانوی بزرگوار در زندگی خود الگو گرفته و پیروی نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) واسطه بین مردم و مقام عظمای عصمت بوده و فضیلت های فراوانی برای مردم شهر قم ذکر شده است، که شاید آن فضیلت ها، به خاطر حضور آن بانوی بزرگ اسلام در شهر قم است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما مرهون عنایت خاندان اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت معصومه(س) می باشد و امام خمینی (ره) نیز از دست پروردگان حوزه علمیه مقدس شهر قم بود.

استاد حوزه علمیه قزوین به جایگاه شهر مقدس قم در روایات اشاره و اظهارداشت:  شهر مقدس قم به قدری اهمیت دارد که روایت شده، آشیانه آل پیغمبر(ص) است؛ در روایتی آمده است که مردم قم، مورد عنایت ویژه ائمه اطهار(ع) می باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از برنامه های انقلاب اسلامی در شهر قم برنامه ریزی شده و از قم به سایر شهرها و استانها سرایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: هم اکنون خیل عظیمی از طلاب و دانش پژوهان علوم اسلامی در حوزه مقدسه قم، به تحصیل و تدریس اشتغال دارند که  با زعامت مراجع تقلید و تدبیر مدیریت حوزه علمیه قم برنامه ریزی های خاصی برای توسعه و بارور نمودن هرچه بیشتر علوم اسلامی و تخصصی نمودن آن در حال انجام است؛ به همین دلایل، ان شاءالله آینده روشن و بالنده تری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha