جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 عباس کمساری، رئیس موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) اصفهان

حوزه/ رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان از برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی شعر «مهر بهمن»، ۱۴ بهمن ماه در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عباس کمساری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان در ایام  دهه فجر، ضمن اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی براینکه« تاکید می کنم که اگر سران کشور با هم خوب باشند این کشور صدمه نمی بیند و اگر صدمه ای  هم ببینند قطعا از اختلاف میان سران است» اظهار کرد: این  مطلب نیاز جامعه امروز  و همه مدیران است.

وی با بیان اینکه امام راحل در برهه های مختلفی به مسائل  متعدد اشاره می کردند ولی همواره  به بحث وحدت در جامعه و حفظ آن عنایت خاص داشته گفت:  امام راحل در جلد 11 صفحه 482 صحیفه خود  متذکر می شوند که «باید همه با هم متحد باشیم، اگر با هم متحد شویم آسیب پذیر نیستیم» در این مطلب  امام خمینی(ره) خود را نیز به وحدت دعوت می کنند و این یک پیام مهم برای جامعه امروز است.

حجت الاسلام کمساری در توضیح برنامه های موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) اصفهان  برای ایام دهه فجر امسال ابراز کرد: برگزاری نشست های تخصصی جهت تبیین اندیشه های امام راحل با موضوعات امام و انقلاب،  امام و بانوان، امام و فرهیختگان و امام هنرمندان   با توجه به نیازی که  برای جامعه و نسل جوان  احساس می شد، از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی شعر «مهر بهمن» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ایام دهه فجر تصریح کرد: فراخوان این جشنواره  در آبان ماه انجام شده است که تا کنون بالغ بر چهارصد اثر به دبیرخانه این جشنواره از سرار کشور و کشورهای خارجی چون هندوستان، پاکستان، تاجیکستان به زبان فارسی ارسال شده است.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان ادامه داد: محوریت این جشنواره بین المللی امام و انقلاب و یادگاران حضرت امام راحل است، اختتامیه این جشنواره در 14 بهمن برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نخستین جشنواره داستانی «روح الله» به صورت استانی و با محوریت حضرت امام راحلدر سه بخش داستان کوتاه، داستان های کوتاه کوتاه و داستان کودک ونوجوان از دیگر برنامه هایی است که موسسه تنظیم و نشر آثار امام در اصفهان برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام کمساری بیان کرد: یکی از مهترین رسالت های این موسسه تبیین اندیشه های  امام راحل برای عموم مردم است به این منظور دوره های آموزشی حضوری و مجازی متعددی را برای اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزش مجازی تبیین اندیشه های امام راحل برای 1300 نفر از کارکنان دولتی، دوره های تخصصی برای حوزه علمیه خواهران و بردران وایجاد ارتباط با مراکز آموزش و پرورش و دانشگاهی برای آموزش حضوری  و همچنین اساتید و معلمان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha