جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه / مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرّم آباد گفت:به برکت حضور حضرت فاطمه معصومه (س) در قم عالمانی فرزانه به مقام های اجتهادی و علمی رسیدند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) افزود:برای شناخت ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار باید در روایات و احادیث امامان معصوم (ع) تامل و تدبر کنیم و همین مطالعه روایات و احادیث، عمق شخصیت والای آن بانوی بزرگوار را نمایان می سازد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای علمی آن بانوی بزرگوار بیان داشت:علم آن بانوی والا به اندازه ای بوده است که در غیاب پدرش امام موسی کاظم (ع ) به سئوالات مراجعان با دلایل متقن و علمی جواب می دادند و در ادامه نیز امام معصوم (ع) جوابهای آن بانوی بزرگ را تائيد می کردند.

استاد حوزه علمیه استان لرستان در ادامه به تهجّد ،شب زنده داری،عبادت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره و یادآور شد:جایگاه عبادی و معنوی آن بانوی بزرگ به حدی والا بود که در زمان سکونت خود در قم عبادت ،عفت ، ولایت پذیری و اطاعت وی از امام زمان خویش مثال زدنی بود.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه (س) در قم این شهر مرکز تعلیم و تربیت عالمان فرزانه و گرانقدر بوده و هست خاطر نشان کرد:به برکت وجود پاک آن بانوی بزرگوار کانون جرقه انقلاب از شهر مقدس قم زده شد و این کانون نیز مرکز ظهور امان زمان (عج) است.

وی در پایان با اشاره به اینکه دختران باید با الگوگیری از صفات و ویژگی های شخصیتی آن بانوی بزرگ عفت ،پاکدامنی و ولایت پذیری را در زندگی فردی و اجتماعی خود سرلوحه قرار دهند، بیان داشت: دختران جوان می توانند با تاسی از عفت و جایگاه علمی فاطمه معصومه (س) در جهت رشد معنویات و فعالیت علمی خود در تمام زمینه ها تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha