جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: عدالت خواهی، دفاع از امامت و ولایت، همراه با صلابت و در عین حال با حفظ عفت و پاکدامنی و طهارت و الگو شدن حضرت معصومه سلام الله علیها برای زنان جامعه اسلامی از برکات هجرت این بانو بود.

حجت الاسلام صفر فلاحی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»، به مناسبت رحلت شهادت گونه کریمه اهل بیت(ع) گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سال ۱۷۳ (ق) در مدینه منوره در منزل امام کاظم علیه السلام دیده به جهان گشودند و ایشان کسی هستند که امام صادق علیه السلام سال ها قبل از تولدشان بشارت آمدنش را داده بودند.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها، تربیت یافته خاندان امامت و ولایت هستند و مزین به فضائل عالی معنوی بوده و از جهات نسب و حسب و بندگی و علم ممتاز هستند.
وی خاطر نشان کرد: امام صادق علیه السلام، امام کاظم علیه السلام، امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام در خصوص حضرت معصومه سلام الله علیها مطالب بسیار مهمی را ایراد فرموده اند که نشان از عظمت معنوی این بانو دارد.
حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: به گواه تاریخ بعد از حوادثی که در زندگانی امام هشتم اتفاق افتاد، باعث شد امام رضا علیه السلام به ایران تبعید شوند و همین مساله نیز آغازی بود برای هجرت کریمه اهل بیت(ع) که در نوع خود بی نظیر بوده و یکی از هجرت های مهم تاریخ است که مبدا برکات بسیاری شد.
وی اضافه کرد: همانگونه که هجرت نبی گرامی اسلام از مکه به مدینه دارای برکات بسیاری بود و مبدا تاریخ شد، این هجرت نیز در نوع خود یک هجرت الهی بود و حضرت معصومه سلام الله علیها هم مهاجره الی الله بودند و هم مجاهده فی سبیل الله که توانستند ماموریت خود را به خوبی انجام بدهند.
معاون فرهنگی آستان مقدس با تبیین اثرات مهاجرت الی الله گفت: هجرت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت متناسب با جایگاه و شخصیت و علم آن ها در طول تاریخ تاثیر گزار بوده و نقطه عطفی در وقایع مهم به شمار می رود.
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به برکات هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: از برکات بسیار مهم و آموزنده هجرت بانوی کرامت برای بشریت و جامعه مسلمانان این است که حضرت معصومه سلام الله علیها نشان داد که تربیت یافتگان مکتب اهل بیت(ع) به چه میزان به مساله امامت و ولایت حساس هستند و در این مسیر از هیچ تلاش و جهادی دریغ نمی کنند.
وی اضافه کرد: این هجرت باعث شد جغرافیای اسلام  تغییر و توسعه یافته و مبانی و معارف دین نیز گسترش پیدا کند.
معاون فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: از برکات مهم دیگر این هجرت این است که با این اقدام، توجه و عنایت و نظر مردم نسبت به اهل بیت(ع) مبنی بر اینکه خاندان رسالت، امامت و ولایت محور هستند جلب شد که خود اثرات و برکات زیادی را به دنبال داشت.
حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: عدالت خواهی، دفاع از امامت و ولایت، همراه با صلابت و در عین حال با حفظ عفت و پاکدامنی و طهارت و الگو شدن حضرت معصومه سلام الله علیها برای زنان جامعه اسلامی از برکات دیگر این هجرت الهی بود.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که حضرت معصومه سلام الله علیها این هجرت را آغاز  و به شهر قم رسیدند، در طول مسیر و در هنگام توقف در این شهر، ترویج عفت و پاکدامنی رونق بیشتری گرفت و زنان جامعه اسلامی توانستند یک الگوی مناسب برای خود پیدا کنند.
حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: این هجرت باعث شد کرسی درس مکتب اهل بیت(ع) در این سرزمین پایه گذاری و گسترش پیدا کند و طالبان علوم و معارف اسلامی از دیگر نقاط به کشور ایران و به خصوص شهر مقدس قم هجرت کنند  و امروزه بحمد الله در این شهر بیش از ۱۰۰ کشور جهان مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: این برکات عظیم فقط مختص به حیات مقدس ایشان نیست بلکه بعد از رحلت شهادت گونه این بانو، این برکات افزایش پیدا کرده و حوزه علمیه قم که مایه امید همه مسلمانان و شیعیان جهان می باشد، نمونه ای از برکات وجودی این بانوی کرامت است.
وی افزود: هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها، روحیه مبارزه با ظلم و نپذیرفتن ستم را تقویت کرده و محبت ورزی به اهل بیت(ع) که در قرآن آمده است را رونق بیشتری داد به طوریکه مردم با آمدن به زیارت حضرت، محبت خود را ابراز می کردند.
حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: با اقدام الهی کریمه اهل بیت(ع) مسئله زیارت و شرفیابی به محضر بزرگان وارد دوران تازه ای شد و این امر، زیارت را تسهیل کرده و فرهنگ زیارت ترویج و تقویت شد.
وی در ادامه گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها، جایگاه زن مسلمان در تاریخ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در جهان اسلام به خوبی نشان دادند وبا طهارت و پاکی و نجابت خود مایه الگوی زنان شدند.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: این بانو با حضور خودشان در سرزمین ایران و به خصوص شهر قم باعث شدند عالمان و دانشمندان از اقصی نقاط دنیا و ایران هجرتی ذیل هجرت حضرت به قم داشته باشند که این مساله انقلابی در کرسی های دروس دینی بود.
حجت الاسلام فلاحی با تبیین نقش حیات سیاسی حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: جنبه حیات سیاسی حضرت معصومه سلام الله علیها، بیشترین نقش را در طول تاریخ در حرکت مردم برای اثبات حقایق الهی داشته و انقلاب اسلامی ایران که منشا آن قم مقدس است مرهون وجود با برکت ایشان  و تربیت یافتگان این مکتب یعنی مراجع بزرگوار، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  دامت برکاته می باشد به گونه ای که حرم کریمه اهل بیت(ع) خاستگاه انقلاب و قیام بر علیه ظلم و ستم شاهنشاهی شد و در نتیجه به برکت وجود ایشان انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

انتهای پیام//۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha