شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه حال بیانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب می دانست و از آن تبعیت می کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری و خاندان ایشان اظهار داشت: شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در هر برهه ای از زمان چه در دوران قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک شخصیت ویژه ، مبارز و مجاهد بوده است که به خصوص خدمات ایشان به نهضت امام (ره) خیلی روشن و واضح است.

وی افزود: بعد از انقلاب هم ایشان با تمام توان در خدمت انقلاب و امام راحل بودند و بعد از ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خدمت مقام معظم رهبری با کمال صداقت و رفاقت صمیمانه قرار داشتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از ویژگی های برجسته ایشان این است که گرچه در عرصه جهانی به عنوان یک سیاستمدار مطرح و با نفوذ شناخته می شدند ، اما در عین حال و در کمال احترام از مقام معظم رهبری تبعیت می کردند و حتی می گفتند که گرچه در برخی از جهات با مقام معظم رهبری اختلاف نظر دارم اما ایشان رهبر است و ما رهروی راه ایشان هستیم و تابع خواهیم بود.

وی گفت: این ویژگی و شاخصه حقیقتاً باید الگو برای جامعه اسلامی باشد به این معنی که هر کسی که در جامعه ایران شاید نظر متفاوتی هم داشته باشد اما بداند که فصل الخطاب مقام معظم رهبری است و به خصوص برای همه مسئولان ما یک درس است که با وجود اختلاف نظرها و سلایق این طور نیست که ما نظر خود را حتماً اعمال کنیم بلکه باید تابع نظر رهبری باشیم.

آیت الله فقیهی ادامه داد: نکته حایز اهمیت دیگر این بود که ایشان هیچ وقت از انقلاب و رهبری قهر نکرد و اگرچه عده ای مباحثی درباره ایشان مطرح می کردند اما همواره در خدمت انقلاب و رهبری قرار داشت و خود را تابع ولایت فقیه می دانست.

وی گفت: گاهی ممکن است در یک نظام به زعم افراد کم لطفی ها و یا کم مهری هایی نسبت به عده ای صورت گیرد اما این ها نباید باعث شود که فرد مورد نظر از نظام و رهبری و خدمت به رهبری جدا شود بلکه آن چه مهم است کار برای خدا و خدمت مخلصانه به مردم و یاری نظام و رهبری است که آیت الله هاشمی حقیقتاً در این مسیر قرار داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha