پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگروه فقه و اصول

حوزه/ با هدف اجرای طرح تسریع در اجرای پایان نامه های سطوح سه و چهار، کارگروه های تخصصی پایان نامه های «فقه» و «تفسیر» در حوزه علمیه خواهران یزد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، صبح امروز در نشستی به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد و با حضور مدیر حوزه، معاون پژوهش و جمعی از اساتید دانشگاهی، اهداف تشکیل کارگروه های تخصصی فقه و اصول ویژه سطوح سه و چهار بررسی شد.

براساس این گزارش، اهداف تشکیل این کارگروهها را توانمند سازی، تسریع و تسهیل در اجرای روند تصویب پایان نامه ها، نظارت بر شورای پژوهشی مدارس وعمق بخشی به محتوا شامل می شود که اعضای این کارگروه نقش هدایتگری را عهده دار هستند.

در این نشست، اعضای کارگروه رصد نیازهای پژوهشی استان، توجه به نیازهای منطقه و مسائل و مشکلات بومی استان و شهرستان ها را با هدف کاربردی شدن تلاش طلاب و رفع نیاز جامعه در تدوین پایان نامه ها را خواستار شدند.

خانم رؤیا دهقانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: تا کنون مسائل مربوط به پایان نامه های سطح سه و چهار در قالب کمیسیون تشکیل می شده و برای تصویب نهایی به مرکز مدیریت قم ارسال می شده است ولی با تدابیر جدید از مرکز، امور پایان نامه ها به استان ها واگذار شد و در مرحله بعد، تشکیل این کارگروهها به مدیریت مدارس واگذار می شود.

وی افزود: از این پس با توجه به اهداف این دو کارگروه، موضوعات و طرح های تفصیلی پایان نامه ها با حضور اساتید عضو کارگروهها هر ۱۵ روز یک بار مورد ارزیابی و تصویب قرار می گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد: جلسات این دو کارگروه که امروز به بهانه راه اندازی آن به صورت مشترک برگزار شد با حضور اساتید عضو که همگی دارای مدرک دکترای دانشگاهی، استادیار و دانشیار هستند، چهار مورد طرح تفصیلی پایان نامه ها و چهار مورد موضوع به تصویب نهایی رسید.

دهقانی ادامه داد: از این پس جلسات کارگروه  به صورت جداگانه و اختصاصی «فقه» و « تفسیر» تشکیل می شود که امیدواریم گامی در ارتقای کمی و کیفی پایان نامه ها و تسریع در برگزاری جلسات دفاعیه ها باشد.

برپایه این گزارش، استان یزد دارای سه مدرسه علمیه سطح سه(کارشناسی ارشد) در شهرستان های یزد، اردکان و میبد و دو مدرسه سطح چهار(دکترا) در یزد و میبد است.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha