جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه/ امام جمعه طبس ضمن اشاره به نقش بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه ادوار انقلاب، گفت: حضور ایشان در جریان همه بحران های انقلاب در کنار مردم بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از یاران دیرینه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان از مبارزین آغاز انقلاب اسلامی و جزء افرادی بود، که تفکر امام راحل (ره) و اسلام حکومتی و ولایت فقیه را به جامعه ابلاغ کرد و در مسیر انقلاب،شکنجه های بسیاری دید.

وی افزود: قبل از انقلاب در زمان رژیم ستمشاهی و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت های زیادی به وی واگذار شد.

امام جمعه طبس تصریح کرد: موضع گیری های هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب در کنار امام راحل (ره) به تثبیت انقلاب اسلامی کمک شایانی کرد.

حجت الاسلام مهاجریان با بیان این که نقش موثر آیت الله هاشمی رفسنجانی درجنگ هشت سال دفاع مقدس ملت ایران بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: مقام معظم رهبری احترام خاصی برای ایشان قائل بود و با بیان عبارت هایی در مورد وی، شخصیتش را برای نظام ارزشمند دانستند.

وی با اشاره به این مطلب که آیت الله هاشمی رفسنجانی در قالب مسئولیت های حساس در نظام، به کشور خدمت نمود، ابراز کرد: جانشینی فرماندهی کل قوا، نماینده حضرت امام(ره) در جاهای مختلف، ریاست چند دوره مجلس، ریاست خبرگان رهبری، مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست جمهوری و... از جمله مهمترین مسئولیت های ایشان بوده است.

امام جمعه طبس شخصیت هاشمی رفسنجانی را، شخصیت مظلومی دانست و یادآور شد: ایشان یک سیاستمدار بسیار هوشمند بود و شخصیت سیاسی ایشان نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای کشورهای غیر اسلامی نیز شناخته شده است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به نقش والای هاشمی رفسنجانی در جریانات انقلاب، متذکر شد: فضیلت های ایشان در پیام رهبر معظم انقلاب آمده و کسانی که دم از ولایت و تبعیت از رهبری می زنند، به پیام رهبری در بحث تجلیل از هاشمی رفسنجانی توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر این که هاشمی رفسنجانی به دلیل حفظ انقلاب اسلامی و آرامش کشور، هرگز شکوه و شکایت نکرد، ابراز داشت: خطابه های وی در نماز جمعه های تهران در ایام جنگ تحمیلی، سبب آرامش مردم و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی کشور شده و اینها موضوعات مهمی است که درکارنامه وی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha