جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیام تسلیت نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه/ سه تن از علمای خوزستان در پیام‌هایی جداگانه انه ای تصریح کردند: نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز علمای خوزستان در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته و علو درجات وی را از پروردگار متعال خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تسلیت این مصیبت به محضر رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: با اندوه فراوان درگذشت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالم جلیل و قرآن شناس کم‌نظیر آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را به محضر شریف مقام معظم رهبری تسلیت و تعزیت عرض نموده دوام سایه بلندپایه و طول عمر مبارک را از درگاه ربوبی مسئلت داشته و علو درجات آن فقید سعید را از ایزد منان خواهانم.

*آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی صاحب نظر و یار دیرین امام و رهبری بود

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان شخصیتی عالم، فاضل و انقلابی بود که از همان ماه‌های آغازین نهضت توسط حضرت امام خمینی(ره)، در صف مبارزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از درد کشیدگان انقلاب است، اظهارداشت: سال‌ها تبعید در زندان و مجاهدت و مبارزه علیه حکومت پهلوی بخشی از اقدامات آیت‌الله هاشمی است که مهم‌ترین اقدامات وی را می‌توان همراهی سالیان سال با حضرت امام خمینی(ره) نامید؛ چراکه ایشان در کنار حضرت امام(ره) مبارزات جدی داشته و پس از پیروزی انقلاب در خط مقدم شاگردان امام در زمینه بنیاد انقلاب و ساختار نظام اسلامی قرار گرفتند.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر برگزاری مراسم‌های بزرگداشت این شخصیت مجاهد و مبارز، اظهارداشت: وحدت و یکپارچگی یکی از اهداف و آرمان‌های اسلام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و ملت ایران باید این وحدت را در همه حال به‌ویژه با برگزاری مراسم سوگواری و گرامیداشت این مرحوم حفظ نمود تا خدایی نکرده خناسان و منافقین نتوانند از این واقعه سوء استفاده کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مجتهدی صاحب نظر و یار دیرین امام و رهبری عنوان کرد و گفت: ایشان یک مجتهد و صاحب نظر بودند و اگرچه در بعضی از مسائل با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اختلافاتی پیدا می‌کردند، اما این اختلافات و تفاوتشان هرگز نتوانست او را از انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب جدا کند.

*پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی اصلی‌ترین هدف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیرامون درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی، همواره در برهه‌های مختلف انقلاب همراه امام خمینی(ره) بود و ایشان را در حل مسائل و مشکلات گسترده پیش روی نظام و انقلاب، یاری می‌نمود.

وی با بیان اینکه نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده است، اظهارداشت: فی‌الواقع، ایشان بزرگ مرد و سرمایه‌ای عظیم برای انقلاب و نظام بود که إن شاءالله خدماتشان ذخیره‌ای برای آخرت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی در پایان، با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع این عالم مجاهد، تصریح کرد: مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی باید سبب حفظ و تعمیق نظام جمهوری اسلامی و همچنین انسجام و وحدت بین مردم و مسئولان باشد؛ چراکه حفظ وحدت جز اهداف ایشان برای پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی ایران بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha