جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علما

حوزه/ آیت الله علما با اشاره به اعزام روحانیون به مدارس دانش آموزی، گفت: باید بستر حضور روحانی در همه مدارس فراهم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز، آیت الله مصطفی علما، امروز در همایش کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمانشاه، اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش یکی از بحث ها و موضوعات مهم در کشور است، زیرا این  وزارتخانه در خدمت تربیت و تعلیم فرزندان ماست.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: آموزش و پرورش نیازمند یک نظام تربیتی قانونمند، قوی و لازم الاجراست و باید چارچوب این سازمان مشخص و معلوم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان این که نسل نوجوان و جوان حقیقتا سرمایه های اصلی این نظام و کشور محسوب می شوند، ابراز داشت: آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی در اختیار نظام، روحانیت و ائمه جمعه می باشد، پس باید از این فرصت برای آموزش و تبلیغ آموزه های دینی استفاده بهینه نمود.

آیت الله علما ادامه داد: دشمنان نقشه های شیطنت آمیزی برای جوانان ما دارند، لذا باید برای حفظ نسل جوانمان تلاش و برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر این که آموزش و پرورش از همان دوران کودکی خدمات خود را ارائه می دهد، اظهار داشت: آموزش و پرورش از همان اوایل کودکی یعنی در حدود سن 6 سالگی رسما کار تعلیم و تربیت فرزندان ما را در اختیار می گیرد، لذا باید از این فرصت برای تربیت اسلامی و دینی نسل جوان استفاده کنیم.

آیت الله علما با اشاره به اهمیت و حساس بودن تربیت نسل جوان در کشور، تاکید کرد: اگر بتوانیم فرزندانی با علم و درایت تربیت کنیم، سرمایه های ملی کشور همانند گاز و نفت نیز به خوبی مدیریت خواهند شد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به اعزام روحانیون به مدارس سطح استان اشاره داشت و گفت: براساس آمار موجود بیش از 50 روحانی و طلبه به مدارس استان کرمانشاه اعزام شده اند و این مهم را یادآوری می کنم که هرگز نباید پوشش ظاهری دانش آموزان برای ما ملاک باشد و در کنار تحصیل، تزکیه هم به آنها آموزش داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha