چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به نقش مؤثر طلاب و روحانیون در جامعه فعلی، گفت: طلاب و روحانیت باید با بصیرت افزایی در جامعه، به رفع جهالت دینی بپردازند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، عصر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قائنات، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: ایشان، سالیان متمادی از عمرش را در راه انقلاب صرف و فعالیت های زیادی را در دوران قبل و بعد از انقلاب ایفا نمود.

وی با بیان این که نقش مؤثر ایشان در راه آرمان و اهداف انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: آیت الله هاشمی از شخصیت های برجسته نظام بوده و در سالهای متمادی با سمت های مختلف به نظام اسلامی خدمت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به جایگاه رفیع کسب علم و دانش در جامعه، یادآور شد: برای انسان، جایگاهی بالاتر از علم و دانش وجود ندارد و انسانها در هیچ برهه ای از زمان نباید از آموختن آن غفلت ورزند.

وی از انسان، به عنوان بزرگترین و مهمترین محصول عالم هستی یاد کرد و متذکر شد: تعلیم و ارشاد، از توصیه های همه انبیاء و اولیاء بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که طلاب و روحانیون نقش اصلی را در بصیرت افزایی جامعه ایفا می کنند، ابراز کرد: طلاب و روحانیون باید در جامعه مطالبه گر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ضمن اشاره به وجود قتل و غارت و ظلم و بی عدالتی در جامعه فعلی، بیان کرد: آنچه مسلم است آن است که جای انسانیت خالی بوده و طلاب و روحانیون بایستی در این خصوص نقش آفرینی نمایند.

وی، بصیرت افزایی را از وظایف مهم طلاب دانست و افزود: امروزه طلاب باید خودشان را به سلاح ایمان و بصیرت مجهز نموده و در برابر دشمنان با تمام وجود بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی از جهالت، به عنوان بزرگترین دشمن اسلام و دین یاد کرد و متذکر شد: طلاب باید با بصیرت افزایی خویش در جامعه، به رفع جهالت بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha