پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ایدئولوژی داعشی در فیلیپین جا باز کرده است

حوزه/ رئیس جمهور فیلیپین در مصاحبه‌ای اعلام کرد ایدئولوژی وحشیانه و خشونت آمیز داعش به این کشور رسیده و برای خودش جا باز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از business-standard، رئیس جمهور فیلیپین «ودریگو دوتیرته» امروز در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: متاسفانه ایدئولوژی وحشیانه و خشونت آمیز گروهک تروریستی داعش به فیلیپین رسیده است و در اینجا برای خودش جا باز کرده است.

دوتیرته گفت: داعشیان از معامله مواد مخدر برای سرمایه‌گذاری سازمان‌های تروریستی‌شان در جزیره میندانائو در جنوب فیلیپین بهره می‌برند.

رونالد دلا روسا رئیس پلیس ملی فیلیپین نیز امروز در رسانه‌های خبری این کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی حضور احتمالی 5 تا 10 تروریست خارجی را در این کشور زیر نظر دارند.

وی گفت: مقامات امنیتی، اطلاعاتی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه تروریست‌های خارجی پیش از اعزام به سوریه، آموزش‌های نظامی‌شان را در فیلیپین می‌بینند.

دلا روسا گفت در عملیات روز شنبه پلیس در میندانائو، یک تروریست خارجی و همسرش به هلاکت رسیده‌اند.

ابو نایلا، مظنون کشته شده در این حمله پلیس، ملیت سودانی داشته و یکی از اعضای گروهک تروریستی انصار الخلیفه بوده است.

رئیس جمهور فیلیپین 28 نوامبر گذشته نیز اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان داعشی با گروه تروریستی فیلیپین موسوم به "مائوت" ارتباط برقرار کرده اند. ارتش فیلیپین گروه مائوت را مقصر بمب‌گذاری‌ها و سرقت‌ها در بخش جنوبی کشور می‌دانند که  از جمله آن‌ها انفجار سال گذشته در شهرستان داوائو می‌باشد که منجر به کشته شدن 15 نفر و زخمی شدن 70 تن دیگر شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha