جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 انتشارات آستان قدس رضوی

حوزه/ موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در بخش کتاب­های نفیس موفق به کسب دیپلم افتخار و برگزیده «نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در این جشنواره که در محل خانه هنرمندان تهران برگزار شد، به خاطر چاپ کتاب نفیس قرآن بایسنغری، موفق به دریافت لوح و نشان شیرازه و دیپلم افتخار چاپ برترین کتاب نفیس این جشنواره شد.

قرآن بایسنغر میرزا یکی از آثار نفیس و بی نظیر قرن نهم است که چاپ آن به دلیل وجود دقایق و ظرایف هنری فاخر، آرایه ها، طیف رنگی ویژه و متنوع و جلوه های بصری موجود، الزامات و اقتضائات ویژه ای را می طلبد.

بازنشر این اثر ارزشمند نیازمند پیش نیازهای گوناگون از جمله تجهیزات و دستگاه‌های چاپ پیشرفته، نرم افزارها و سخت افزارهای خاص، مواد اولیه با کیفیت ویژه چاپ نفایس و نیز توان و تجربه متخصصان و کارشناسان حرفه ای این حوزه بوده است که در نهایت با استفاده از تجربه و دانش ایرانی اثر نفیس قرآن بایسنغر میرزا در استانداردهای روز صنعت چاپ دنیا به چاپ رسید.

 این اثر نفیس در رقابت با بیش از 700 اثر ارسالی به این جشنواره از سراسر کشور، توانست به عنوان اثر برگزیده بخش کتاب­های نفیس دست یابد.

موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی یکی از کاملترین، مجهزترین  و بروزترین مراکز چاپی کشور به شمار می رود که توانسته با بهره گیری و استفاده از بیش از 30 سال تجربه موفق خود در حوزه چاپ و نشر کشور، آثار فاخر و ارزشمند فراوانی از جمله کتاب نفیس قرآن ابراهیم سلطان (کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 92)، مجموعه کتب نفیس شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی، ضریح مهربانی، یک قرار ساده و ده­ها کتاب نفیس دیگر به زیور چاپ بیاراید و در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

یادآور می‌شود: دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران با هدف تأکید بر اهمیت طراحی یکپارچه و متفکرانه «پیکره کتاب» به ‌عنوان موضوعی مهم در طراحی گرافیک و صنعت نشر و تشویق هنرمندان، ناشران و دست‌اندرکاران صنعت نشر به ارتقاء جایگاه «کتاب آرایی» برگزار می‌شود. این نشان جایزه‌‌ای است که هر سال، به کتاب‌های منتشر شده و پدیدآورندگان هنری آن، بر مبنای ارزش‌های توأم با زیبایی و عملکرد، اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha