جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه / آیین تشییع پیکر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و رهبری، صبح امروز در دانشگاه تهران و با حضور روسای سه قوه، شخصیت ها، مسئولان کشوری و لشکری، مردم انقلابی و همچنین خانواده آن مرحوم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آئین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و رهبری، ساعت۸:۳۰ دقیقه صبح امروز در دانشگاه تهران و با حضور روسای سه قوه، شخصیت ها، مسئولان کشوری و لشکری، مردم انقلابی و همچنین خانواده آن مرحوم آغاز شد.

تا دقایقی دیگر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی به منظور اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی وارد دانشگاه تهران می‌شوند.

قرار است پس از این که  رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز خوانند، مراسم تشییع از دانشگاه تهران به سمت خیابان انقلاب و سپس خیایان حافظ آغاز شود.

 آن طور که در اطلاعیه ستاد بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده، پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، بعد از برگزاری نماز از دانشگاه تهران به سمت پل کالج و سپس از خیابان حافظ به سمت حرم مطهر امام راحل تشییع خواهد شد.

به گفته فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان حافظ تا میدان راه آهن تا آنجایی که ترافیک اجازه بدهد، مراسم تشییع ادامه خواهد یافت.

قرار است پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سپس به حرم امام خمینی(ره) منتقل شود و در کنار پیر و مرداش و همچنین در جوار یاران شهید انقلابی اش، به خاک سپرده شود.

همچنین مراسم اقامه نماز، تشییع و خاک‌سپاری پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران، رادیو تهران، رادیو جوان و رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

برپایه این گزارش، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه،  از ساعت 9:30 تا 12در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یک شنبه، در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha