جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نگرانی سکولارها از گرایش به اسلام در بوسنی و هرزگوین

حوزه/عدم توزیع مشروبات الکلی در جشن سال نو میلادی ۲۰۱۷ در سارایوو و تعطیلی کلاس‌های دانشگاه بوسنی در هنگام نماز جمعه، نشانه‌های گرایش به اسلام در این کشور هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از sputniknews، مقامات استان سارایوو در بوسنی و هرزگوین در ماه دسامبر توزیع مشروبات الکلی در جشن سال نو میلادی 2017 را ممنوع اعلام کردند.

در خبر مشابهی نیز، در پایان سال گذشته میلادی، بزرگترین دانشگاه بوسنی اعلام کرده بود که کلاس‌های درسش را به مدت یک ساعت و نیم و در هنگام نمازهای روز جمعه به حالت تعطیل درخواهد آورد.

درحالی که به گفته سازمان سلامت جهانی تا سال 2011 ، بوسنی و هرزگوین یکی از بالاترین مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی بوده است، عده‌ای از سیاستمداران سکولار نگران اسلامی شدن این کشور هستند. با این حال کشور بوسنی در میان کشورهایی با اکثریت مسلمان قرار می‌گیرد و طبق یک تحقیقات آماری انجام شده در سال 2013، مسلمانان بیش از 50% جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد. هر چند حزب جمهوری صرب در بوسنی حاضر به پذیرش نتایج این آمارها نیست اما این حقیقت که کشور بوسنی، اکثریت ساکنان مسلمان را به خود اختصاص داده غیرقابل انکار است.

به علاوه هم اکنون در شهر الیدجا، در همسایگی سارایوو جمعیت زیادی از اعراب زندگی می‌کنند که زبان عربی تقریبا به زبان دوم این منطقه تبدیل شده و تمامی آدرس‌ها، علائم و تابلوها به زبان عربی نوشته شده‌اند. در این میان بازگشتن ساکنان مسلمان به سارایوو یکی دیگر از دلایل گسترش اسلامیت در این منطقه می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha