سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: ویژگی های آیت الله رفسنجانی از جمله شجاعت، سوق دادن حوزه ها به سمت امام راحل، ولایت پذیری و روشنگری مردم منحصر بفرد و بی نظیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت یاد مجاهد نستوه و یار دیرین امام راحل حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد اظهارداشت: برخی ویژگی های یار دیرین امام منحصر بفرد بود که باید آن را درمجالس بازگو کنیم تا الگوی دیگران باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:  آیت الله رفسنجانی در زمانی که طلبه جوانی بود کتاب زندگی امیرکبیر را نوشت و با این کار به ذخایر سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور افزود و در شرایطی که کسی با نام امیرکبیر اشنا نبود این شخصیت را معرفی کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: ایشان همچنین موضوع فلسطین را در اذهان زنده کرد و کتابی در این مورد نوشت و این دو کتاب در روشنگری مردم جامعه نقش بی بدیلی داشت و شاید ما از این خصلت ها غفلت کرده ایم.

وی افزود: اهتمام به نبرد مسلحانه توسط ایشان در بدترین شرایط خفقان رژیم ستم شاهی مطرح شد و به مبارزان جسارت داد و این ابتکار عمل توانست جرقه های انقلاب را در بطن جامعه روشن کند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: خلاقیت و جسارت آقای هاشمی موجب شد تا حوزه های علمیه جرات کنند به سایر امور هم بپردازند و طلاب جوان انگیزه تحرک سیاسی پیدا کردند و سخنان این یار امام در مراسم به خاک سپاری آیت الله کاشانی در مورد استعمار بی نظیر بود و روشنگری کرد .

استاد حوزه علمیه قزوین ابراز کرد:  آیت الله رفسنجانی در سوق دادن حوزه های علمیه به سوی امام راحل تاثیرگذار بود ونقش دانایی محوری در روشنگری مردم هم داشت و با همه اختلاف سلیقه ها وقتی سخن به رهبری می رسید ایشان تبعیت خود را نشان می داد که ارزشمند است.

وی ادامه داد: آقای رفسنجانی با بیش از نیم قرن خدمت در راه انقلاب اسلامی مشقت و سختی های زیادی را در دوران ستم شاهی متحمل شد و در شرایط رعب و ترس و وحشت با استقامت بی نظیر خود درس مقاومت را بخوبی به دیگران آموخت.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: وظیفه داریم قدردان شخصت های انقلاب باشیم و یادشان را گرامی بداریم و باید در استان نیز مراسمی در شان این شخصیت برجسته انقلاب برگزار شود و همه مردم در آن شرکت کنند.

وی ابرازکرد: باید یاران انقلاب را ارج بنهیم و در معرفی ابعاد ناشناخته شخصیت آنها بکوشیم تا نسل جوان با ارزشهای اسلامی و چهره های انقلابی بیشتر آشنا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha