چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شکایت خانواده دو قربانی دیگر حملات تروریستی از توئیتر

حوزه/ خانواده‌های ۲ قربانی آمریکایی‌تبار حملات داعش در بروکسل و پاریس از توییتر شکایت کرده و این شرکت را به ارائه حمایت مالی آگاهانه و فراهم سازی منابع برای تروریست‌ها متهم ساختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، خانواده‌های دو قربانی آمریکایی‌تبار حملات تروریستی داعش در بروکسل و پاریس از توییتر به خاطر «حمایت مادی آگاهانه و ارائه منابع» به گروه‌های تروریستی شکایت کردند.

این شکایت در دادگاه نیویورک انجام شد و خانواده‌ها خواستار اخذ غرامت و خسارت به خاطر مرگ الکساندر پینسزوسکی 29 ساله و نوهمی گونزالس 26 ساله شدند.

در مارس 2016 میلادی، 32 نفر در بروکسل در حملات تروریستی کشته شدند. حملات در نوامبر 2015 نیز در پاریس 130 کشته بر جای گذاشت و شبه‌نظامیان داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند.

پینسزوسکی اواخر مارس برای یک سفر تجاری به بروکسل رفته بود و در انفجار انتحاری در فرودگاهی در پایتخت بلژیک کشته شد.

خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی شرکت شبکه اجتماعی توییتر را متهم کرده‌اند که آگاهانه حمایت مادی و منابع را در فرم سکوی شبکه اجتماعی اینترنتی و خدمات ارتباطی برای داعش فراهم کرده‌اند. که این امکانات مهمترین ابزار برای تسهیل و انجام فعالیت‌های تروریستی از جمله حملات به بروکسل و پاریس محسوب می‌شوند.

در ادامه این شکایت همچنین آمده است: توییتر علی‌رغم شکایات متعدد و توجه رسانه‌ای گسترده به این موضوع در دادن فضای اینترنتی رسانه‌ای به داعش، همچنان به ارائه این منابع برای تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha