پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد انصاریان

حوزه/استاد انصاریان با بیان این که آیات الهی محکم، استوار و متین است، گفت: آیات قرآن بر اساس این باورما به اجرا در می آیند، بنابراین باید باور خود را نسبت به دنیا اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، شامگاه سه شنبه در مراسم سخنرانی که در یکی از مساجد گلپایگان برگزار شد، درخصوص نظر قرآن نسبت به دنیا گفت: در هیچ جای قرآن نمی توان یافت که به «دنیا» حمله شده باشد و آن را مذمت کرده باشد، زیرا دنیا مجموعه ای از نعمت ها است و بنابراین حمله کردن به نعمت ها از سوی پروردگارو خالق آن امری ناصواب است.

وی، مذمت دنیا در قرآن را  به دلیل خیانت انسان به آن بیان کرد و گفت: انسان تصویر غلطی از دنیا برای خودش می سازد و به آن افتخار می کند که نتیجه اش فرعون، معاویه و یزید خواهد شد.

استاد انصاریان ادامه داد: دنیا محل تجارت است، شخصی که بداند چگونه با دنیا تجارت کند، سود برده و آن کسی که نداند ضرر کرده است. در روایات آمده که اضافه ثروت را با خدا معامله و انفاق کنید، زیرا ثروت انباشته ای که در دنیا با بخل صاحب آن می ماند، در روز قیامت گردنبندی آتشین برای  صاحب آن خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آیت الله العظمی بروجردی خانه خود را فروخت تا خانه ای کوچک تر خریداری کند و اضافه آن را به مستمندان هدیه کند، اما ایشان همه  آن را انفاق کرد.

این خطیب حوزوی، فلسفه حروف مقطعه را در قرآن چنین بیان کرد: انسان بداند که قرآن با همین حروف ساخته شده و همه انس و جن در کل تاریخ با همه ابزار و امکاناتی که در اختیار دارند، قادر نیستند، حتی یک آیه مانند قرآن را بیاورند، چرا که قرآن معجزه جاودانه خداوند است.

استاد انصاریان، باور به آیات خداوند را مهم دانست و تصریح کرد: آیات الهی محکم، استوار و متین است و آیات قرآن بر اساس این باور ما  به اجرا در می آیند، بنابراین باور خود را نسبت به دنیا باید اصلاح کنیم.

 

انتهای پیام/313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha