جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند اعتدال، عقلانیت، وحدت و میانه روی را از مهمترین ویژگی های بارزشخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: ایشان در تمام مسائل صاحب نظر بوده و از یاران دیرین امام راحل (ره) مقام معظم رهبری بود.

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: ایشان یکی از ارکان مهم نظام و مبارزین اصلی کشور در ادوار قبل و بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان این که هاشمی رفسنجانی همواره از ارکان تاثیرگذار جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: این بزرگ مرد، دوره حیات پربار خویش را صرف مجاهدت در راه اعتلای دین و اسلام ناب محمدی کرد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند از آیت الله هاشمی به عنوان عالمی گرانقدر و مفسر قرآنی یاد کرد و افزود:زبه تعبیر مقام عظمای ولایت هیچ شخصیتی همانند هاشمی رفسنجانی در ادوار مختلف با معظم له و انقلاب همراه نبوده است.

مولوی فاروقی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که مرحوم هاشمی رفسنجانی از چهره هایی بود که از آغاز حرکت انقلاب در مسیر امام راحل (ره) و همراه ایشان بود و همواره نیز در راستای پیروزی انقلاب و پیشبرد نظام تلاش و فعالیت می نمود.

وی با اشاره به این که انقلاب همواره مدیون هاشمی رفسنجانی است، تاکید کرد: در دوران پرمخاطره جنگ تحمیلی، سخنان ایشان در خطبه های نماز جمعه، تسلی بخش روحیه همه مردم ایران بود.

این عالم اهل سنت، اعتدال، عقلانیت، وحدت و میانه روی را از مهمترین ویژگی های بارزشخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی دانسته و اظهار داشت: ایشان از ابتدای انقلاب، خارج از جناح بندی های سیاسی مرسوم، مسیر اسلام و انقلاب را در پیش گرفتند.

مولوی فاروقی در پایان متذکر شد: امنیت جامعه امروزی را، مدیون شخصیت های خدمتگزار به انقلاب از جمله هاشمی رفسنجانی هستیم.

 انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha